آفتاب

پروژه های فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می شوند

پروژه های فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می شوند

رشت - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه های فرهنگی با کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی، با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می شوند.

به گزارش ایرنا، 'علی اصغر کار اندیش' روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ناتمام کتابخانه مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون بودجه امسال، برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه هایی که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در روزنامه ها اطلاعیه صادر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که هیچ پروژه ناتمام فرهنگی در کشور بلاتکلیف نمی ماند، اظهار کرد: پروژه های فرهنگی در صورت تقاضای بخش خصوصی واگذار می شود و در غیر این صورت دولت برای تکمیل آنها اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد که این وزارتخانه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد تا پایان امسال تلاش می کند که پروژه تالار مرکزی رشت یکی از این موارد است.

کاراندیش در زمینه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت که مرحله مطالعاتی آن از سال 80 و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده است، گفت: این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما با توجه به سرانه ناچیز فضای مطاله در گیلان باید تصمیم گیری برای این پروژه مستثنی شود.

وی بزرگترین ایراد وارده به این پروژه را تبدیل آن از یک طرح ملی به استانی دانست و ادامه داد: کتابخانه مرکزی رشت نیاز ضروری این شهر است و باید با نگاه ویژه تکمیل شود.

کاراندیش ابزار امیدواری کرد پروژه های فرهنگی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی با تخصیص اعتبار در سال جاری به بهره برداری برسند.

پروژه کتابخانه مرکزی رشت با هفت هزار و 600 متر زیربنا و 40 درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل تاسیساتی نیاز به 90 میلیارد ریال اعتبار دارد.

دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به منظور بررسی حوزه فرهنگ و هنر استان، دیدار با کارکنان اداره کل و اصحاب فرهنگ و هنر از برنامه های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شده است.

1881 / 695/ 2025
کد N501443

وبگردی