آفتاب

"افشای اطلاعات توسط اسنودن نگرانی داخلی برای آمریکا نیست"

"افشای اطلاعات توسط اسنودن نگرانی داخلی برای آمریکا نیست"

اسناد دادگاهی در آمریکا نشان داد که آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) قادر به یافتن شواهدی نیست که نشان دهد مقاطعه کار سابق این آژانس با انتشار و افشای برنامه‌های جاسوسی نگرانی داخلی برای این آژانس به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید شرمن، یکی از مدیران آژانس امنیت ملی آمریکا در امور سیاست‌گذاری و ثبت اسناد گفت، این آژانس پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها درباره برنامه‌های جاسوسی آژانس مذکور بر مبنای اطلاعات افشا شده توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تحقیقات جامعی انجام داد.

در بخشی از این تحقیق که سال گذشته میلادی صورت گرفت آژانس ایمیل‌های ارسالی، دریافتی و پاک شده اسنودن را به همراه فایل‌های پشتیبان مورد بررسی قرار داد. در این تحقیق هیچ ایمیلی که توسط اسنودن نوشته شده و در ارتباط با مقام‌های آژانس باشد و باعث نگرانی درباره برنامه آژانس امنیت ملی آمریکا شود وجود ندارد.

تحقیقات صورت گرفته شامل ایمیل‌هایی هستند که از دفتر شورای کل، دفتر بازرس کل و دفتر مدیر پذیرش دریافت و ثبت شدند.

این یافته‌ها با ادعای اسنودن در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی در مه سال جاری میلادی که باعث نگرانی‌هایی در برنامه‌های جاسوسی آژانس شده بود، منافات دارد.

تنها ارتباط مرتبط که پیشتر افشا شده ایمیل رد و بدل شده میان اسنودن و دفتر شورای کل است که درباره موارد مربوط به تکمیل دوره آموزشی این مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست.

اسنودن پیشتر گفته بود که اطلاعات و ارتباطاتش در داخل آژانس فراتر از یک ایمیل است.

انتهای پیام

کد N501395

وبگردی