آفتاب

احتمال حادثه جدید هوایی در مالزی/ چهار ساعت پرواز برای تخلیه سوخت

احتمال حادثه جدید هوایی در مالزی/ چهار ساعت پرواز برای تخلیه سوخت

کوالالامپور– ایرنا - افزایش حوادث هوایی طی چند ماه گذشته در مالزی و کشته شدن 536 سرنشین دو هواپیما در دو حادثه، پرواز ام.اچ 198 خطوط هوایی این کشور را به دلیل جلوگیری از حادثه جدید مجبور به بازگشت به فرودگاه کوالالامپور کرد.

به گزارش ایرنا، این پرواز اواخر شنبه به وقت محلی فرودگاه کوالالامپور را به مقصد حیدرآباد هند ترک کرده بود، اما این بوئینگ 800-737 به علت نقص فنی در سیستم خلبان خودکار مجبور به بازگشت به مالزی شد.

شرکت مالیزیا ایرلاین روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد پرواز ام.اچ 198 خطوط هوایی این کشور برای فرود سالم در فرودگاه بین المللی کوالالامپور تقریبا چهار ساعت برای سوزاندن سوخت پرواز کرد و سالم در فرودگاه به زمین نشست.

مسافران این هواپیما قرار است امروز عازم حیدرآباد هند شوند.

افزایش حوادث هوایی در خطوط هوایی مالزی باعث شد هشتم مرداد ماه نیز پرواز ام.اچ 136 خطوط هوایی این کشور از مقصد آدلاید به کوالالامپور در فرودگاه متوقف شود.

برج کنترل پرواز آدلاید به این پرواز خطوط هوایی 'مالیزیا ایرلاین' که با167 مسافر قصد داشت از فرودگاه این شهر استرالیا عازم کوالالامپور شود دستور توقف پرواز داده بود.

خطوط هوایی مالزی امسال حوادث ناگواری را تجربه کرده است به طوری که در آخرین مورد آن پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی این کشور با 283 مسافر و 15 خدمه در شرق اوکراین سرنگون شد.

برخی مقامات هلند و مالزی علت سقوط این هواپیما را اصابت موشک زمین به هوا اعلام کرده اند و 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی که هفت گذشته به هلند، اوکراین و روسیه سفر کرده بود روز گذشته این مطلب را تایید کرد.

17 اسفند ماه سال گذشته نیز پرواز ام.اچ 370 این شرکت هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین در مسیر کولالامپور به پکن ناپدید شد که تاکنون از سرنوشت آن اثری به دست نیامده است.

پایان غم انگیز 537 سرنشین دو پرواز خطوط هوایی مالزی موسوم به پرواز 'ام.اچ' باعث شده که مسافران این خط هوایی طی چند ماه گذشته پروازهای خود را به طور گسترده ای لغو کنند و این شرکت با مشکلات اقتصادی گسترده ای مواجه شده است.

ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی طی چند ماه گذشته در دو نوبت با سقوط همراه بود و پس از سرنگونی پرواز ام.اچ 17 تقریبا 18 درصد از ارزش خود را از دست داد.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این مدیریت نامناسب، مقاومت در برابر تغییرات و مداخله های دولتی را عامل عملکرد ضعیف این شرکت عنوان کرده بودند.

کارشناسان متخصص در بازسازی خطوط هوایی بر این باروند خطوط هوایی مالزی در سه سال آینده حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار بودجه نیازمند است تا بتواند به وضعیت خود سر و سامان دهد.

خطوط هوایی مالزی برای ادامه حیات خود مجبور شده است پرواز در مسیرهایی که برای این خط هوایی صرفه اقتصادی ندارد را متوقف کند. پرواز به کشورهای اروپایی از جمله مواردی است که خطوط هوایی مالزی آنها را لغو کرده است.

آساق**1611
کد N501346

وبگردی