آفتاب

علی دایی 4 میلیارد تخفیف داد / مذاکره با تیم میلیاردرها

علی دایی 4 میلیارد تخفیف داد / مذاکره با تیم میلیاردرها

عزل دایی از سرمربیگری پرسپولیس با یک سوال همراه بود. تکلیف قرارداد سنگین وی چه می‌شود؟

سیاسی طی روزهای اخیر از توافق با نماینده دایی در کلیات این موضوع خبر داده ولی اینکه کلیات مورد بحث شامل چه مسائلی است را مطرح نکرده. دایی که تا پایان لیگ پانزدهم با پرسپولیس قرارداد داشت و باید طبق قرارداد بالغ بر 5/5 میلیارد تومان به او پرداخت می‌شد و مالیات آن نیز بر عهده باشگاه بود، برخلاف تصورات اصلا سراغ قرارداد فصل بعد نرفته است. در صورتجلسه‌ای که نماینده وی با باشگاه پرسپولیس تنظیم کرده، مقرر شده مطالبات فصل قبل او و نصف قرارداد این فصل (یک میلیارد و 50 میلیون تومان ) توسط باشگاه به دایی پرداخت شود. این همان کلیاتی است که از آن سخن به میان آمده و قرار است در جلسه دیگری نحوه پرداخت این وجه که با احتساب مطالبات فصل گذشته یک میلیارد و600 میلیون است مشخص شود. پرداخت مالیات این مبلغ هم بر عهده دایی است.

نماینده دایی در نشست با سیاسی مراتب گلایه شهریار از رفتارهای هیات‌مدیره را مطرح کرده و سنگ اندازی‌ها را از دلایل مشکلات تیم دانسته است. او گفته است: «دایی اعلام کرده من در توافق مالی طبق خواسته خودتان عمل می‌کنم اما سعی کنید در پرداخت مطالبات تیم تاخیر ایجاد نشود تا تاثیر آن را در روند کار نبینید. الان هم تعاملی بین ما به‌وجود آمده که فکر می‌کنم باعث توافق در 48 ساعت آینده شود.»

گفته می‌شود عذرخواهی حمیدرضا سیاسی در برنامه ورزش و مردم باعث شده که خیلی از مشکلات برطرف شود. پذیرفتن اشتباه از سوی رییس هیات‌مدیره پرسپولیس و نیاوردن عذر و بهانه برای سرپوش گذاشتن روی این کار باعث شده خیلی از مسائل راحت‌تر حل شود. در هر حال نتایج جلسه‌ای که دیروز برگزار شد مثبت بوده و روی مسائل کلی توافق شده است. در این جلسه اعضای کادر فنی پرسپولیس به غیر از علی دایی حضور داشتند و بهمن دهقان نماینده تام‌الاختیار علی دایی هم در این جلسه حضور داشت.

نکته عجیب اما تغییر رویه علی دایی است. رفتار امروز او را با رفتار روز برکناری‌اش مقایسه کنید. زمین تا آسمان فرق دارد. این تغییر رفتار می‌تواند چند دلیل داشته باشد. اولی‌اش را که نوشتیم. عذرخواهی سیاسی در برنامه زنده تلویزیونی اما دلیل بعدی‌اش می‌تواند به مذاکره او با تیمی جدید باشد. اگر دایی بخواهد به‌عنوان سرمربی با تیمی دیگر مذاکره کند و به توافق برسد باید از نیمی از قرارداد این فصل و قرارداد فصل بعد خود بگذرد. یعنی تخفیفی 4 میلیاردی برای مذاکره با تیمی جدید. شاید همین موضوع، بهانه‌ای باشد برای این تصمیم دایی.
مذاکره با تیم میلیاردرها

می‌گویند پیکان که در این فصل، با جذب ستاره‌های لیگ میلیاردی لیگ، از 8 بازی فقط شش امتیاز کسب کرده، برای مذاکره با دایی پیغام و پسغام فرستاده.

منصور ابراهیم‌زاده در کارش موفق نبوده و انتظار مسوولان پیکان را برآورده نکرده. آنها چون بازیکنان بزرگی مثل رحمتی، نصرتی و ساموئل را در تیمشان دارند دنبال یک نام بزرگ برای نیمکت شان می‌گردند. این نام بزرگ می‌تواند علی دایی باشد. هر چند شایعه حضور او همراه با حسین هدایتی در راه‌آهن شنیده می‌شود اما از ایران خودرو خبر می‌رسد که دایی نزدیک به پیکان است و این احتمال وجود دارد که ظرف روزهای آینده با مسوولان این تیم به توافق برسد.

هر چند در رسانه‌ها از ذوب‌آهن به‌عنوان تیم بعدی دایی نام برده می‌شود اما همه می‌دانند که سرمربی سابق پرسپولیس علاقه‌ای به حضور در شهرستان ندارد و به دلیل مشغله‌هایی که در تهران دارد علاقه‌مند است تا در تیم‌های تهرانی به مربیگری ادامه دهد. باید دید نتیجه مذاکرات دایی با پیکان به کجا می‌رسد؟ آیا شهریار، چند روز بعد از اخراج از پرسپولیس روی نیمکت تیمی لیگ برتری می‌نشیند یا به سکوت خبری و دوری از فوتبال روی خواهد آورد؟

علی دایی
علی دایی سفیر یونیسف، بازیکن سابق باشگاه‌های تاکسیرانی تهران، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صبا باتری، سایپا البرز و سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران است. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. همچنین با انجام ۱۴۹ بازی ملی رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی فوتبال ایران است.دایی سابقه عضویت در کمیته فوتبال فیفا را دارد.

دایی در سال ۱۳۸۳ از رئیس‌جمهور محمد خاتمی «نشان افتخار شجاعت» دریافت کرد. همچنین وی دارنده نشان بین‌المللی صلح از موسسه بین‌المللی صلح می‌باشد. علی دایی در تاریخ 93/06/19 با تصمیم سیاسی رئیس هیئت مدیره و عدم اطلاع رحیمی مدیر عامل وقت از سرمربی گری پرسپولیس برکنار شد.
کد N501330

وبگردی