آفتاب

پادشاه اردن: ما بهار ویژه خود را ساختیم

پادشاه اردن: ما بهار ویژه خود را ساختیم

پادشاه اردن با بیان اینکه روند ادامه اصلاحات در اردن بهترین و پایدارترین گزینه برای حمایت از کشور در مقابل تنش‌هاست، گفت: ما بهار ویژه خود را ساخته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازشبکه خبری اسکای نیوز، عبدالله دوم، پادشاه اردن در صفحه رسمی دفتر پادشاهی این کشور در پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت: امروز به رغم اینکه بخش‌هایی از منطقه ما قربانی درگیری‌های مذهبی، تروریسم و افکار تروریستی و تکفیری شده اما من ایمان دارم که روند اجرای اصلاحات در اردن که شامل مشارکت تمامی شهروندان در ساختن آینده خود می‌شود، بهترین و پایدارترین گزینه برای حمایت از کشور در برابر تنش‌ها و آشوب‌هایی است که در اطراف ما وجود دارد.

وی در خصوص پنجمین طرح مناقشه‌ای با عنوان "تعمیق تحولات دموکراسی: اهداف، دستاوردها و عرف سیاسی" گفت من در چهار طرح قبلی به تقویت دیدگاه‌ اصلاح طلبانه که هدف آن ایجاد دموکراسی جدید و زنده است اقدام کردم و این مساله براساس اجرا کردن تدریجی روش نظام‌های پارلمانی و مشارکت مردمی کارآمد صورت می‌گیرد.

پادشاه اردن گفت: ما در ایجاد یک بهار اردنی ویژه موفق شدیم و در سرعت بخشیدن به روند اصلاحات براساس الگوی اصلاحی پیشرفته و مشارکت تمامی گروه‌های جامعه در روند سیاسی کشور پیش رفتیم.

طرح مناقشه‌ای پادشاه اردن به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن در خصوص مسائل قانون اساسی و امور سیاسی است و به قوانین انتخابات جهت آمادگی برای برگزاری انتخابات شورای شهر ظرف دو سال و پارلمانی ظرف سه سال اشاره دارد. بخش دوم نیز در خصوص دیدگاه عبدالله دوم نسبت به نقش موسسات کشور از دفتر پادشاهی گرفته تا پارلمان، دولت، موسسات مدنی و سایر نهادهاست.

انتهای پیام

کد N501322

وبگردی