آفتاب
تحولات عراق/

طرح بزرگ پاکسازی فلوجه/تروریستهای تکفیری عامل تلف شدن صدهاهزار راس دام

طرح بزرگ پاکسازی فلوجه/تروریستهای تکفیری عامل تلف شدن صدهاهزار راس دام

تروریستهای تکفیری که نه به انسانها رحم می کنند و نه به حیوانات، با قطع آب شهرها و مناطق مختلف عراق، باعث تلف شدن صدها هزار راس دام به عنوان مهمترین منبع درآمد مردم این مناطق شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  رسانه های عراق، فرماندهی پلیس استان الانبار از آماده شدن طرح بزرگی برای پاکسازی شهر فلوجه از لوث تروریستهای داعش خبر داد.

در دیالی واقع در شرق عراق هم، مسئول جذب تروریستهای انتحاری داعش در منطقه حوض حمرین به هلاکت رسید که آلمانی الاصل بود.

نیروهای امنیتی همچنین توانستند برخی روستاهای تابع شهر مخمور در استان نینوی را پاکسازی کرده و شمار زیادی از تروریستهای داعش را هم به هلاکت برسانند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد تروریستهای داعش باعث مرگ صدها هزار راس دام در استانهای نینوی، الانبار و صلاح الدین شده اند.

غازی العبودی معاون وزارت کشاورزی عراق گفت اقدامات گروه تروریستی تکفیری داعش در قطع آب و محروم شدن دام ها از علوفه و دیگر وسایل ضروری منجر به تلف شدن صدها هزار گوسفند، گاو، بز و شتر و متضرر شدن دریاچه های پرورش ماهی شده است.

خبر دیگر اینکه در جریان درگیری میان نیروهای مشترک عراقی با تروریستهای داعش در شمال عراق، مهمات نظامی که منبع آن ترکیه است، ضبط شد که علامت ساخت شرکت صنایع شیمیایی و مکانیکی ترکیه بر آنها حک شده است تا دلیل دیگری بر حجم حمایتهای نامحدود دولت اردوغان از تروریستها در عراق و سوریه باشد.

کد N501311

وبگردی