آفتاب

حضور مرکل در راهپیمایی حمایت از یهودیان در برلین

حضور مرکل در راهپیمایی حمایت از یهودیان در برلین

صدراعظم آلمان قرار است امروز (یکشنبه) با برگزاری یک راهپیمایی به همراه رهبران یهودی کشورش، با "یهودی ستیزی" مقابله کند.

صدراعظم آلمان قرار است امروز (یکشنبه) با برگزاری یک راهپیمایی به همراه رهبران یهودی کشورش، با "یهودی ستیزی" مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی آخرین حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک سری درگیری در آلمان به وقوع پیوست که به گفته رهبران آلمان یهودی ستیزی و نفرت از یهودیان را گسترش داده است. حال آنگلا مرکل صدراعظم این کشور تلاش دارد تا با برپایی یک راهپیمایی با افزایش موج یهودی ستیزی مبارزه کند.

سیاستمداران و رهبران مذهبی آلمان امروز ساعت 13 به وقت گرینویچ در دروازه نمادین براند نبورگ جمع می‌شوند و بنرهایی تحت عنوان "به پا خیزید؛ نه به تنفر از یهودیان" حمل خواهند کرد.

این دروازه یکی از بناهای تاریخی آلمان در برلین است و امروز به عنوان سمبل اتحاد این کشور به حساب می‌آید؛ هر چند که در دوران جنگ سرد نماد جدایی آلمان شرقی و غربی بود.

در این مراسم یوآخیم گائوک رئیس جمهوری آلمان نیز شرکت خواهد کرد.

در جریان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 2000 فلسطینی شهید و افزون بر 10 هزار تن نیز زخمی شدند که یکی از بدترین درگیری‌ها میان تل آویو و فلسطین بود.

در همین حال جوانان حامی فلسطین تظاهرات‌ مسالمت آمیز در سراسر آلمان برگزار کردند که با واکنش تند یهودیان افراطی مواجه شد.

در این تظاهرات جوانان یهودی به تظاهرکنندگان حمله کردند و پس از آن وزارت کشور آلمان محدودیت‌هایی را علیه برگزاری تظاهرات اعمال کرد.

یهودیان آلمان معتقدند که به دلیل این درگیری‌ موج احساسات ضد یهودی افزایش یافته و دولت مرکل موظف است که به آن رسیدگی کند. مرکل نیز پس از 75 سال از پایان جنگ جهانی دوم که گفته می شود طی آن نازی‌های آلمان صدها یهودی را به قتل رساندند، دستور برگزاری یک راهپیمایی در حمایت از آنان را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N501310

وبگردی