آفتاب

پاکسازی آخرین پایگاه داعش در حدیثه عراق/ تشدید بحران آب در دیالی

پاکسازی آخرین پایگاه داعش در حدیثه عراق/ تشدید بحران آب در دیالی

فرمانده عملیات الجزیره و البادیة در عراق از پاکسازی آخرین پایگاه داعش در شهرستان حدیثه خبر داد، این در حالی است که بحران قطعی آب در دیالی شدیدتر شده است و حدود 20 هزار خانواده درصدد ترک خانه‌هایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضیاء‌ کاظم، فرمانده عملیات الجزیره و البادیة در مصاحبه با سومریه نیوز اعلام کرد که نیرویی از تیپ هفتم فرماندهی این عملیات با همکاری با سایر فرماندهان امنیتی و با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق عملیات‌ نظامی را در منطقه البوحیات، آخرین پایگاه داعش در شهرستان حدیثه آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این نیروها توانستند این منطقه را پاکسازی کنند، افزود: یک خودروی بمب‌گذاری شده و 16 بمب کار گذاشته شده در کنار اتوبانی در این منطقه کشف و ضبط شدند. همچنین چهار خودرو توقیف شدند که یکی از آن‌ها موشک انداز به همراه داشت.

تدارک ارتش عراق برای از بین بردن "ولایت فرات"

پس از دستاوردهایی که نیروهای امنیتی عراق و عشایر در شهرستان حدیثه در غرب الانبار رقم زدند، ارتش عراق در تلاش است تا عملیات خود را گسترش داده و "ولایت فرات" را از بین ببرد.

گروه تروریستی تکفیری داعش در اواخر ماه میلادی گذشته شهر البوکمال سوریه و شهر القائم عراق و روستاهای مجاور را ادغام کرده و از ایجاد "ولایت فرات" خبر داد.

این دو شهر در دو طرف مرزهای عراق و سوریه در کرانه رود فرات قرار دارند.

عملیات گسترده نیروهای عراقی در الانبار

نیروهای عراقی نیز عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی چندین شهر غرب الانبار همچون عنه و الرطبة و دیگر شهرها آغاز کرده‌اند.

در صلاح‌الدین نیز نیروهای عراقی توانستند منطقه راوة و روستاهای ابوحسن را در شرق این استان از کنترل داعش خارج کنند. آن‌ها همچنین منطقه آلوس را در شرق حدیثه پاکسازی کرده‌اند.

پیشروی‌های "سرایا السلام" در تکریت

در همین حال در تکریت که خط تماس میان ارتش عراق با داعش از چند ماه قبل است، نیروهای "سرایا السلام" وابسته به جریان صدر به پیشروی‌های گسترده‌ای دست یافته‌اند.

دفتر اطلاع رسانی سرایا السلام در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه وارد منطقه البوحسن در مجاورت آمرلی شده است. آن‌ها همچنین از خط دفاعی مناطق تکریت و دیگر مناطقی که داعش آن‌ها را تحت تصرف دارد، عبور کردند.

عملیات کارآمد علیه داعش در جنوب غرب اربیل

همزمان، نیروهای پیشمرگ با همکاری سربازان ارتش عراق دست به عملیات مهمی علیه اعضای داعش در مخمور واقع در جنوب اربیل زده‌اند.

همچنین در عملیات نظامی نیروهای پیشمرگ در اطراف مخمور واقع در جنوب غرب اربیل 9 تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

تشدید بحران آب در دیالی

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش به قطعی آب ده‌ها روستا در شهرستان مقدادیة در استان دیالی ادامه می‌دهد.

بحران آب در دیالی شدیدتر شده است. چرا که داعش اوایل ماه میلادی جاری آب ده‌ها روستا در شهرستان مقدادیه را قطع کرده است که بیشتر آن‌ها زراعی هستند.

مسئولان محلی در دیالی می‌گویند که حدود 20 هزار خانواده درصدد ترک خانه‌ها و مهاجرت هستند چرا که داعش از حدود دو هفته قبل آب را قطع کرده است که این اقدام باعث خسارت به صدها هکتار زمین کشاورزی و بحران آب آشامیدنی شده است.

انتهای پیام

کد N501230

وبگردی