آفتاب

معاون حزب سعادت ترکیه:هدف آمریکا آغاز جنگ نیابتی در منطقه است

معاون حزب سعادت ترکیه:هدف آمریکا آغاز جنگ نیابتی در منطقه است

آنکارا- ˈتمل کاراملااوغلوˈ معاون حزب ˈسعادتˈ ترکیه گفت: آمریکا درصدد آغاز جنگ نیابتی از طرف اسرائیل در منطقه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آنکارا به نقل از منابع حزب 'سعادت' ترکیه وی در جریان یک نشست حزبی این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در منطقه خاورمیانه آمریکا قصد فدا کردن نظامیان خود را ندارد و در حال حاضر بر روی یک مدل جدید که جنگ نیابتی است کار می کند و قصد اجرای این مدل را دارد.

کاراملااوغلو گفت: هدف آمریکا از میان برداشتن موانع در راه توسعه اسراییل بزرگ بود و آمریکا دولتهای عراق- مصر- سوریه را برای تحقق این هدف در تیررس خود قرار داده و در کنار این مساله، برخی کشورهای منطقه که تا گذشته نه چندان دور با اسراییل دشمنی می ورزیدند امروز متحد اسراییل شده اند.

وی گفت: غربیها و در راس آنها آمریکا در حال حاضر درصدد اجرای سیستم جنگ نیابتی هستند. در این مدل کشورهای غربی راسا وارد درگیریها نخواهند شد بلکه از عناصری که به نام آنها در جنگهای مختلف شرکت می کنند حمایت خواهند کرد و واقعیت 'هسته مرکزی ائتلاف مبارزه با داعش' نیز چیزی به جز این نیست.

کاراملااوغلو گفت: وجود 49 اسیر ترک در دست داعش مانع از جای گیری ترکیه در 'هسته مرکزی ائتلاف مبارزه با داعش' شد و این به نفع ترکیه است.

معاون حزب سعادت گفت: کشورهای غربی با هدف به راه انداختن جنگ مذهبی درصدد تضعیف کشورهای مسلمان از جمله ترکیه هستند ولی کشورهای مسلمان باید عاقلانه حرکت کرده و به جدایی های مذهبی و قومی در داخل خود خاتمه دهند.

حزب سعادت با گرایشات اسلامی از احزاب قدیمی و تاثیرگذار ترکیه است. این حزب در مجلس ملی ترکیه نماینده ای ندارد.

خاورم**2012**1566
کد N501212

وبگردی