آفتاب

از مادرید به مکه/ سفر معنوی مسلمانان اسپانیایی به سرزمین وحی

از مادرید به مکه/ سفر معنوی مسلمانان اسپانیایی به سرزمین وحی

مادرید- ایرنا- مسلمانان اسپانیایی و همچنین مهاجران مسلمان مقیم این کشور هر ساله با شور و اشتیاق فراوان خود را برای سفر معنوی به سرزمین وحی و برگزاری مناسک حج ابراهیمی آماده می کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار موجود در مرکز فرهنگی اسلامی مادرید، در اسپانیا بیش از یک میلیون و 600 هزار مسلمان زندگی می کنند که از میان آنها 220 هزار نفر در ایالت مادرید ساکنند و 40 هزار نفر از کل مسلمانان این کشور را نیز افرادی تشکیل می دهند که بتازگی به دین اسلام مشرف شده ا ند.

هر مسلمانی بر اساس وظایف دینی خود در اسلام سفر به خانه خدا و زیارت و عمل به امور مربوط به این آیین پرفیض را آرزو دارد اما برگزاری این مناسک برای هر مسلمان باید با استطاعت مالی و معنوی همراه باشد.

هزینه سفر امسال حجاج اسپانیایی که شامل بلیط هواپیما و تمامی خدمات پذیرایی، اقامت، ایاب و ذهاب، راهنما، قربانی گوسفند و بیمه درمانی را شامل می شود، بدون استثنا و بدون درنظر گرفتن نوع محل اسکان، در اسپانیا چهار هزار و 100 یورو اعلام شده است.

حجاج متقاضی از اسپانیا با مراجعه به آژانس های مسافرتی که از سوی سفارت های عربستان سعودی و امارات متحده عربی مجوز دارند، جهت اخذ روادید حج اقدام می کنند.

از سوی دیگر، برخی کشورهای اسلامی برای کمک هزینه سفر عده ای از افراد تازه مسلمان به حج را تقبل می کنند.

زائران ایرانی مقیم اسپانیا نیز برای سفر به مکه مکرمه باید همانند دیگر مسلمانان مقیم این کشور به آژانس ها مسافرتی مراجعه کنند و یا از طریق دفاتر خدمات زیارتی و مجری کاروان های زائر ایرانی مقیم خارج کشور که از سوی سازمان حج و زیارت تایید و اعلام شده، اقدام کنند.

هنگامی که زائران واجد شرایط انتخاب شدند، این افراد قبل از پرواز باید واکسن های اجباری مانند مننژیت را زده باشند.

همه زائران در روز 2 اکتبر (10 مهر ماه) از فرودگاه بین المللی 'آدولفو سوارز باراخاس' مادرید، سفر خود به سوی سرزمین وحی را آغاز می کنند.

برنامه سفر زیارتی زائران خانه خدا از مبدا اسپانیا 24 روز طول می کشد و نخستین توقف آنها پس از ترک مادرید، شهر امان پایتخت اردن است که پس از یک روز استراحت در آنجا به مدینه و منطقه حجاز سفر خواهند کرد تا به مدت پنج روز به بازدید اماکن مقدس بپردازند و سپس به مکه سفر می کنند تا مناسک حج را به انجام برسانند.

اروپام *1*491** 1337
کد N501175

وبگردی