آفتاب

خیز وزیر خارجه "بن علی" برای ریاست جمهوری تونس

خیز وزیر خارجه "بن علی" برای ریاست جمهوری تونس

آخرین وزیر خارجه دوره "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور مخلوع تونس اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کامل مرجان، آخرین وزیر خارجه در دوره زین العابدین بن علی، که در حال حاضر ریاست حزب "المبادرة" در این کشور را برعهده دارد، در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد: شورای حزب "المبادره" نشستی را برگزار کرده و در خصوص اوضاع کشور بحث و گفت‌وگو کردیم و مقرر شد که من نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوم.

کامل مرجان با بیان اینکه با این تصمیم موافقت کرده، گفت: این مساله "مسئولیت ملی" است.

حزب "المبادره" نیز در بیانیه‌ای دلیل نامزد کردن کامل مرجان برای انتخابات ریاست جمهوری تونس را میهن پرستی، تجربه و توانایی وی در متحد کردن تمامی تونسی‌ها اعلام کرد.

مرجان آخرین وزیر خارجه دوره زین العابدین بن علی است که در پی انقلاب 14 ژانویه 2011 سرنگون شد. مرجان در سال 2005 به عنوان وزیر دفاع به دولت پیوست و پس از آن وزیر خارجه شد و تا زمان انقلاب و پیش از آنکه مجبور استعفا شود در منصب خود باقی ماند.

مرجان همچنین شخص دوم در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بوده است.

وی در سال 2011 از تونسی‌ها عذرخواهی و تاکید کرد که وی در هیچ یک از اقدامات نظام سابق علیه ملت مشارکت نداشته است.

هیات مکلف به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تونس که قرار است در 26 اکتبر و 23 نوامبر برگزار شود، اعلام کرد که تاکنون شش تن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند که باجی قائد السبسی، نخست وزیر سابق تونس از جمله آنهاست.

انتهای پیام

کد N501161

وبگردی