آفتاب

استرالیا در اقدام بین المللی برای مقابله با داعش شرکت می کند

استرالیا در اقدام بین المللی برای مقابله با داعش شرکت می کند

تهران-ایرنا-ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد کشورش به منظور شرکت در اقدام بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، تصمیم گرفته است نیروی نظامی و جت های جنگنده درامارات متحده عربی مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از 'پرت'، استرالیا طی این اقدام که در واکنش به درخواست رسمی آمریکا صورت می گیرد، ظرف چند روز آینده 600 نیروی نظامی را به منظور آماده شدن جهت اقدام نظامی احتمالی علیه گروه تروریستی داعش در امارات مستقر خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا با ابراز این مطلب که 8 فروند جت جنگنده 'هورنت' به همراه یک فروند هواپیمای سوخت رسانی طی چندروز آتی درامارات مستقر خواهد شد، افزود استقرار این نیروی نظامی با هدف شرکت در اقدام های بین المللی علیه داعش صورت می گیرد و دولت وی هنوز تصمیمی برای اعزام نیرو جهت حضور درعملیات جنگی اتخاذ نکرده است.

گروه تروریستی ˈداعشˈ فعالترین گروه تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه است که با کمک آمریکا و متحدانش برای پیشبرد منافع این کشور ایجاد شد و اکنون این کشورها که خود در طراحی گروه تروریستی داعش نقش اصلی را داشتند ادعای مبارزه با آن را دارند.

امریکا و اروپا به بهانه مبارزه با داعش در سوریه و عراق قصد تقویت معارضان سوری و جایگزینی آنها با داعش برای مبارزه با دولت مرکزی سوریه را دارند.

آساق*5 * 1450*1446
کد N501111

وبگردی