آفتاب

مفتی فلسطین گروه داعش را خطری برای کل جهان اسلام دانست

مفتی فلسطین گروه داعش را خطری برای کل جهان اسلام دانست

تهران - ایرنا - ˈشیخ محمد حسینˈ مفتی فلسطین با اشاره به اینکه گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ با اعمال خود چهره اسلام را مخدوش می کند، گفت که این گروه خطری بزرگ برای کشورهای اسلامی و عربی است .

به گزارش روز یکشنبه روزنامه 'عکاظ' عربستان، مفتی فلسطین تاکید کرد که گروه داعش به نام دین مبین اسلام دست به جنایت می زند و با این کار باعث تخریب چهره اسلام می شود .

وی در مورد خطرهای این گروه تروریستی برای دین اسلام و مسلمانان گفت: یکی از خطرها این است که این گروه به نام اسلام فعالیت می کند و ممکن است برخی تصور کنند که تروریستهای داعش یک گروه اسلامی است و این در حالی است که این گروه هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد .

شیخ محمد حسین خاطر نشان کرد که چنین گروه های تروریستی سعی می کنند بذر برخی افکار دینی و سیاسی تحریف شده در دل مردم بکارند، اما حقیقت این است که این گروه ها و حامیان آنها دشمن دین اسلام و مسلمانان هستند .

مفتی فلسطین از مسلمانان خواست به تبلیغات چنین گروه هایی گوش ندهند و به منابع اصلی دین خود مراجعه کنند تا در گرداب اشتباه نیفتند و از سوی دیگر اسلام و ارزش های اسلامی نیز بزرگ و سربلند باقی بماند .

'شیخ شوقی علام' مفتی مصر نیز دیروز ضمن اشاره به اشتباه برخی رسانه ها در نقل نام این گروه تروریستی، گفت: برخی نام این گروه را 'دولت اسلامی' می نویسند که این درست نیست و نباید تروریستهای داعش به این نام خوانده شود، چون رفتار این گروه هیچ ربطی به دین اسلام ندارد و به همین دلیل رسانه ها باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی افزود: داعش یکی از زیرشاخه های شبکه تروریستی 'القاعده' است و چنین گروههایی زیر پرچم اسلام نیستند، زیرا اسلام دین احترام به انسان ها و سازندگی است و این دین به هیچ وجه دعوت به ویرانی و کوچاندن مردم یا کشتار آنان نمی کند.

وی با اشاره به رفتارهای سازمان های تروریستی و در صدر آن گروهک تکفیری داعش، اقدامات آنها و از جمله ترساندن و به قتل رساندن مردم را بی ارتباط با دین اسلام عنوان کرد.

خاورم **2041**1651
کد N500971

وبگردی