آفتاب

کازرونی: وزیر جدید علوم باید بتواند با دانشگاهیان تعامل مناسبی برقرار کند

کازرونی: وزیر جدید علوم باید بتواند با دانشگاهیان تعامل مناسبی برقرار کند

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وزیر جدید علوم باید بتواند با دانشگاهیان تعامل مناسبی برقرار کند.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وزیر جدید علوم باید بتواند با دانشگاهیان تعامل مناسبی برقرار کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ویژگی‌های وزیر پیشنهادی علوم، اظهار کرد: جایگاه وزارت علوم بسیار مهم و اساسی است چون با دانشگاه‌ها و مجامع علمی سر کار دارد. بهتر است به خاطر حساسیت این وزارتخانه فردی معرفی شود که بتواند تعامل مناسبی با دانشگاهیان برقرار کند.

وی افزود: دانشگاهیان معمولا با کسانی که توان و جایگاه علمی روشنی دارند بهتر از افرادی که جناحی عمل می‌کنند وارد تعامل می‌شوند. تناسب جایگاه هم همین است و باید فردی که اندیشمند برجسته‌ای باشد و در کار خود تخصص داشته باشد به عنوان وزیر معرفی شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: تدین دیگر ویژگی وزیر پیشنهادی علوم خواهد بود. قاعدتا کسی که در کنار تخصص، تدین هم داشته باشد می‌تواند کار را خالی از خطرات به سرانجام برساند.

کازرونی تعامل با مجلس را دیگر ویژگی وزیر علوم دانست و ادامه داد: مجلس حق قانونی سوال و استیضاح از وزیر دارد. قصه آقای فرجی‌دانا یک هشدار و تنبه بود که نشان داد وزیر باید تعامل بهتری با مجلس داشته باشد. اگر فردی که مورد قبول مجلس نیست معرفی شود باز هم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که این برای کشور خوب نیست.

وی همچنین درباره ویژگی دیگر وزیر پیشنهادی علوم، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی باید آنچه در کشور به عنوان ارزش و قانون و امر مورد اتفاق سران نظام است را محترم بداند و خدای ناکرده به گونه‌ای نشود که رای بیاورد و بعد از آن طور دیگری عمل کند. برای به سامان رسیدن کشتی وزارت علوم نیاز است که سکان‌دار آن چنین مسائلی را رعایت کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص احتمال معرفی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی،گفت: بعید می‌دانم نجفی معرفی شود چون یک بار برای وزارت آموزش و پرورش رای نیاورد البته این طرح مجلس است که اگر دیدگاهی اصلاح شده به وزیری که معرفی می‌شود رای بدهد. امیدوارم روحانی و کسانی که به او مشاوره می‌دهند فردی را که مورد نظر مجلس و جامعه دانشگاهی باشد به عنوان وزیر علوم معرفی کنند.

وی در پایان اظهار کرد: روند علمی مثل خون در رگ جامعه است و اگر دچار مشکل شود جامعه به مشکل خواهد خورد. امیدوارم خداوند توفیق بدهد تا هر چه زودتر فرد شایسته‌ای برای وزارت علوم معرفی شود چون در آستانه سال تحصیلی بهتر است هر چه سریعتر خلاء ایجاد شده در وزارت علوم پر شود.

انتهای پیام

کد N500921

وبگردی