آفتاب
ظریف در دیدار با دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک:

ایران و مكزیك از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها برخوردارند

ایران و مكزیك از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها برخوردارند

مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم كرده است.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک که به جمهوری اسلامی ایران سفر كرده است با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور به افزایش رایزنی‌ها و ارتقاء مناسبات طرفین تاکید كرد.

وی با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نمونه به قابلیت‌های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود: مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم كرده است.

"کارلوس ایکاسا " نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد: ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می‌دانیم و از این‌رو خواستار تداوم گفت‌‌وگو و رفت و آمد هیئت‌های دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر هستیم.

کد N500853

وبگردی