آفتاب
اقتصاد اروپا در بن بست سرمایه گذاری؛

نشست وزیران دارایی اروپا در میلان زیر سایه نگرانی ها از رکود دوباره

نشست وزیران دارایی اروپا در میلان زیر سایه نگرانی ها از رکود دوباره

تهران - ایرنا - وزیران دارایی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کردند، سرمایه گذاری برای خارج کردن اقتصاد اروپا از رکود، کلیدی است، اما به دلیل حل نشدن موضوع اعتبار و هزینه، راهکارهای موجود برای این امر همچنان محدود است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از میلان گزارش کرد، 'پی یر کارلو پادوان' وزیر دارایی ایتالیا که ریاست نشست وزیران دارایی اروپایی در میلان را بر عهده داشت، گفت: در اروپا مشکل کمبود سرمایه گذاری وجود دارد و این امر به دلیل رشد ضعیف اقتصادی است.

پس از سال ها تلاش های تحت رهبری آلمان برای کاهش بودجه های دولتی، دورنمای بازگشت احتمالی به رکود در اتحادیه اروپا ، به مطرح شدن درخواست هایی برای هزینه های مالی بیشتر به منظور مقابله با تاثیرهای ضد رشد اقتصادی سیاست های ریاضتی منجر شده است.

'یرکی کاتاینن' کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا نیز گفت: در این نشست موفق شدیم فضای متحدی ایجاد کنیم. مسائل موجود سیاه و سفید نیست که مثلا بتوان بین سرمایه گذاری و تقویت قدرت مالی یکی را انتخاب کرد.

وی افزود: اگر درآمدها بصورت صحیح ( در تحقیقات و نوآوری) هزینه شود رفاه عمومی شهروندان افزایش خواهد یافت.

کاتاینن گفت که چندین راهکار برای تقویت سرمایه گذاری در سطح اروپا مطرح است اما هیچکدام از آنها هنوز به طور کامل تائید نشده اند.

وی افزود: این حقیقت که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز با کسری بودجه دست به گریبان هستند ، وضعیت را پیچیده تر می سازد.

این درحالی است که سایر مقام های اروپایی می گویند اوضاع به طور فزاینده ای موجب نگرانی است.

'ویتور کنستانچیو' معاون رئیس بانک مرکزی اروپا هشدار داده که سطح سرمایه گذاری و رشد اقتصادی پایین تر از قبل از بحران سال 2007 است.

'یان کلود یونکر' که در ماه نوامبر (آبان) ریاست کمیسیون اروپا را بر عهده می گیرد ، در نشست غیر رسمی روز شنبه حمایت از طرح سرمایه گذاری 300 میلیارد یورویی و تامین مالی آن از منابع مختلف عمومی و خصوصی را خواستار شده است.

جزئیات بیشتری از این طرح منتشر نشده است.

رسانام**1078**1547
کد N500673

وبگردی