آفتاب

وزیران خارجه ایران و مکزیک بر ارتقا مناسبات دو کشور تاکید کردند

وزیران خارجه ایران و مکزیک بر ارتقا مناسبات دو کشور تاکید کردند

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای مکزیکی خود با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور به افزایش رایزنیها و ارتقاء مناسبات طرفین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ،'محمد جواد ظریف ' با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور، گفت: دو کشور از ظرفیت های زیادی برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف برخوردارند.

وی شامگاه شنبه با «کارلوس ایکاسا» معاون وزیر امور خارجه مکزیک که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده ، دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف به عنوان نمونه به قابلیت های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود : مکزیک و سایر کشورها می توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است .

**مکزیک خواستار گسترش روابط با ایران است

'کارلوس ایکاسا ' وزیر امور خارجه مکزیک نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است .

معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد : ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می دانیم و از اینرو خواستار تداوم گفتگو و رفت و آمد هیئت های دو کشور به پایتخت های یکدیگر هستیم.

شبس /1708/1547
کد N500651

وبگردی