آفتاب

عارف: انتخابات آینده مجلس یکی از مهمترین انتخابات بعد از انقلاب است

عارف: انتخابات آینده مجلس یکی از مهمترین انتخابات بعد از انقلاب است

تهران ایرنا - رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان، «محمدرضا عارف» در دیدار جمعی از اصلاح طلبان استان گلستان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه های کشور با اشاره به اظهارات برخی از حاظران درباره انتخابات مجلس آینده، گفت: یکی از آفت های فعالیت های سیاسی عدم برنامه ریزی است؛ در مقاطعی اصلاح طلبان بخاطر عدم برنامه ریزی صحیح و مشخص با مشکل رو به رو شدند به همین دلیل ما بعد از انتخابات خرداد 92، برای انتخابات مجلس آینده در حال برنامه ریزی هستیم و بصورت شفاف هم فعالیتهای مان را به اطلاع افکارعمومی می رسانیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان افزود: هر گونه ائتلاف و تعامل با جریان رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصلاح طلبان باید در انتخابات مجلس به گونه ای عمل کنند که برخی اتفاقات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر تهران تکرار نشود.

وی همچنین به رویدادهای مختلف بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب وحدت همه اقشار مردم و مسئوولان است، گفت: در دهه چهارم انقلاب که در مسیر رشد و تعالی کشور هستیم باید فضای جامعه آرام و بدون تنش باشد.

عارف افزود: در این بین هرگونه حرکت خودسرانه که مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با اخلال رو به رو کند، مطمئنا با منافع ملی سازگار نیست و باید در چارچوب قانون با هرگونه اقدامات خودسرانه برخورد کرد.

وی با اشاره به برخی تندروی ها در گذشته، گفت: شاید برخی افراد با نیت خیرخواهانه دست به تحرکاتی بزنند که در نهایت فضای کشور را با چالش رو به رو کنند ولی همگان باید بدانند که حتی اقدامات خیرخواهانه هم باید در چارچوب قانون انجام شود و عدم تمکین از قانون جامعه را با هرج و مرج رو به رو می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه مسوولان در حفظ آرامش روانی جامعه را بیش از دیگر اقشار جامعه دانست و با اشاره به استیضاح فرجی دانا، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: آیا واقعا اقدام برخی نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر دانشمندی مانند دکتر فرجی دانا آن هم در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها اقدامی در راستای امنیت و منافع ملی بود؟ نمایندگان مجلس در اقدامات و عملکردشان بخصوص در مسایل مهم و حساسی همچون آموزش عالی کشور باید نگاه جناحی و گروهی نداشته باشند و منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

عارف همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت، گفت: نقد دلسوزانه و خیرخواهانه باعث پیشرفت می شود ولی متاسفانه برخی سخنان که در تربیون های رسمی هم مطرح می شود نه تنها نقد نیست بلکه تخریب دولت است و اینگونه موضع گیری های غیر منصفانه علیه دولت به مصلحت نظام نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: هرگونه حرکت خودسرانه که مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با اخلال رو به رو کند مطمئنا با منافع ملی سازگار نیست و باید در چارچوب قانون با هرگونه اقدامات خودسرانه برخورد کرد.

عارف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله «سید محمود طالقانی»، گفت: آیت الله طالقانی روحانی نواندیشی بود که برای آزادی، استقلال و پیشرفت و نیز برای دفاع از حقوق همه افراد جامعه با سعه صدر بالایشان تلاش همه جانبه ای کرد و در طول زمان حیات شان الگویی برای جوانان انقلابی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله طالقانی نمونه ای از یک انقلابی تمام عیار بود، یادآور شد: تمام تلاش آِیت الله طالقانی این بود که نشان دهد دین اسلام مبشر آزادی و حرمت نهادن برای انسان است؛ وی با رفتار و منش خود باعث شد بسیاری از نحله های مختلف فکری با انقلاب همراه شوند به همین دلیل آیت الله طالقانی نمونه بارز جذب حداکثری و دفع حداقلی بود.

سیام(1)**9189**1449
کد N500525

وبگردی