آفتاب

تلاش آمریکا برای مبارزه با قاچاق حیوانات به عنوان منبع مالی تروریست‌ها

تلاش آمریکا برای مبارزه با قاچاق حیوانات به عنوان منبع مالی تروریست‌ها

فرمانده سابق واحد آفریقای ارتش آمریکا اظهار داشت: مدارکی مبنی بر بهره برداری گروه های تروریستی از شکار غیرقانونی فاش شده است و پنتاگون باید به جنگ با تجارت غیر قانونی حیوانات برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، ژنرال کارتر هام، فرمانده سابق واحد ارتش آمریکا اظهار داشت: پنتاگن باید به جنگ با تجارت پرسود و مرگ بار و غیرقانونی حیوانات در حالی که شواهد دست داشتن گروه های تروریستی در صنعت شکار غیرقانونی به عنوان ابزار تأمین عملیات هایشان بدست آمده، برود.

ژنرال هام که تا سال 2013 در آفریقا خدمت کرده و پیش از آن فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا بوده خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت: دست کم برخی شواهد مربوط به ابعاد صنعتی قاچاق غیرقانونی حیوانات در آفریقا به منظور تأمین مالی گروه های تروریستی که آمریکا را تهدید می‌کنند، وجود دارد.

از سوی دیگر سناتور مارک اودال که دراین جلسه حضور داشت خاطر نشان ساخت: نه فقط شکار غیرقانونی فیل ها برای فروش عاج و شکار غیرقانونی کرگدن ها برای فروش شاخشان باعث کاهش وحشتناک جمعیت حیوانات می شود بلکه این اقدام تهدیدی علیه ثبات منطقه ای است.

وی افزود: گروه های بوکوحرام، الشباب، ارتش مقاومت لرد و گروه جانجاوید در سودان چهار گروه تروریستی بزرگ منطقه وارد این شبکه ها شده‌اند.

انتهای پیام

کد N500505

وبگردی