آفتاب

تاکید وزرای خارجه مصر و آمریکا بر مبارزه با داعش

تاکید وزرای خارجه مصر و آمریکا بر مبارزه با داعش

وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی و دبیر کل اتحادیه عرب در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزیر خارجه مصر از مشارکت فعال این کشور در رویارویی با تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکان نیوز عربی، جان کری که ظهر امروز (شنبه) وارد قاهره شد ابتدا با نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب دیدار کرد و سپس درکاخ ریاست جمهوری مصر به دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری این کشوررفت.

وی پس از گفت‌و‌گو با مقامات مصری درکنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری، همتای مصری خود گفت: ما در مورد مسائل زیادی از جمله ائتلاف علیه داعش، مسئله فلسطین،‌ تحولات لیبی، پرونده هسته ای ایران و مسائل دیگر منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردیم و دو طرف در بسیاری از مسائل با هم اتحاد نظر دارند .

کری گفت: روابط میان مصر و آمریکا بسیار مستحکم است و واشنگتن تأکید دارد که این روابط ادامه یابد. مصر در خط مقدم رویارویی با تروریسم قرار داشته و دارد و در صحرای سینا بارها با این مشکل مواجه بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد : داعش و اقدامات آن هیچ حد ومرزی نمی شناسد اما باید بدانیم هیچ ارتباطی با آموزه های دین اسلام و آنچه که تروریسم ها انجام می دهند،‌ وجودندارد. ما مذاکرات زیادی در این باره انجام داده ایم و به تلاش های خود دراین راستا ادامه می دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: واشنگتن همچنان به مذاکرات خود برای گسترش ائتلاف علیه داعش ادامه می دهد.

کری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نقش مصر در ائتلاف علیه داعش نیز گفت: مصرهم پیمانی استراتژیک برای آمریکا است و نقش مهمی در برقراری ثبات و امنیت در منطقه دارد. قاهره در مبارزه با تروریست نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و با دیگر متحدان بین المللی در این راستا حرکت می‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: آمریکا نگرانی هایی در زمینه رعایت حقوق بشر دارد که مصری ها آن را درک می‌کنند و برای صیانت از حقوق مردم خود تلاش می‌کنند.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که مصر تمام تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم انجام می دهد و در این راستا با هم پیمانان خود همکاری می‌کند .

شکری گفت: تروریسم در هر جا که باشد چه در عراق،‌ چه در لیبی و چه در سایر نقاط جهان برای ما ناخوشایند است و ما در راه نابودی آن گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N500476

وبگردی