آفتاب
ولایتی:

بدون همکاری تهران مقابله با داعش موفقیت آمیز نخواهد بود/فرصت های زیاد برای توسعه روابط ایران و مکزیک

بدون همکاری تهران مقابله با داعش موفقیت آمیز نخواهد بود/فرصت های زیاد برای توسعه روابط ایران و مکزیک

دیدار دوجانبه دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با کارلوس آلبرتو گنزالس معاون وزیر خارجه مکزیک عصر امروز شنبه 22 شهریور در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ولایتی امروز در دیدار با کارلوس آلبرتو گنزالس معاون وزیر خارجه مکزیک در محل تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روابط دوجانبه دو کشور ایران و مکزیک را مربوط به سالهای خیلی دور خوانده و گفت: من در سالهای گذشته به عنوان نماینده مجلس و وزیر خارجه ایران دیدارهایی از مکزیک داشته ام.

وی در این دیدار تاکید کرد: فرصت های زیادی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد ضمن اینکه روابط تجاری دو کشور از اهمیت و امنیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر خارجه مکزیک نیز در این دیدار گفت: من در راس یک هیات تجاری بزرگ به ایران آمده ام.

وی تصریح کرد: دولت مکزیک علاقه مند است علاوه بر شرکای سنتی خود با دیگر مناطق علاقه مند هم رابطه برقرار کند و همکاری هایش را توسعه دهد. بنابراین در همین راستا دولت مکزیک علاقه مند به توسعه روابط با ایران است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: ایران و مکزیک بتوانند روابط موثرتری برقرار کنند.

همچنین دکتر ولایتی در ادامه حجم تجارت ایران و کشورهای آمریکای لاتین را در سالهای اخیر رو به رشد خوانده و گفت: مکزیک هم از این مسئله مستثنی نبوده است و هر دو کشور ایران و مکزیک می توانند زمینه های اقتصادی همکاری داشته باشند.

ولایتی همچنین با اشاره به مبارزات دو ملت ایران و مکزیک با استعمار گفت: هر دو کشور سابقه طولانی در مبارزه با استعمار دارد.

ولایتی همچنین در این نشست در پاسخ به سئوال معاون وزیرخارجه مکزیک که نظر وی را در خصوص تحولات منطقه ای خواستار شد، گفت: آنهایی که در ایجاد داعش و قدرت گیری آن نقش داشتند و به این گروه تروریستی اجازه گسترش فعالیت بویژه در سوریه و عراق را دادند امروز اقدام به مبارزه با همین گروه تروریستی کرده اند اما باید به آنها گفت که بدون همکاری ایران مقابله با داعش و تروریست های منطقه موفقیت آمیز نخواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود روابط ایران و سوریه را بسیار خوب خواند.

کد N500475

وبگردی