آفتاب

هنیه خواستار به کارگیری استراتژی فلسطینی به جای مذاکره با صهیونیست ها شد

هنیه خواستار به کارگیری استراتژی فلسطینی به جای مذاکره با صهیونیست ها شد

تهران-ایرنا- ˈاسماعیل هنیهˈ معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه خواستار دست کشیدن از مذاکرات مستقیم با اسراییل و در پیش گرفتن یک استراتژی فلسطینی، به جای این مذاکرات شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، هنیه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص مذاکره با اسراییل گفت: حماس هیچ گونه مذاکره مستقیم با اسراییل انجام نخواهد داد.

هنیه خواستار بازنگری در رویکرد مذاکره با رژیم صهیونیستی شد و گفت که در سال های گذشته ما شاهد شکست این رویکرد و بی نتیجه بودن آن در تحقق حقوق ملت فلسطین بودیم.

هنیه همچنین از همه مقام های فلسطینی خواست که از مذاکرات مستقیم با اسراییل دست بکشند و یک استراتژی فلسطینی را جایگزین آن کنند.

معاون رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ما با هر گونه تلاش برای خلع سلاح مقاومت در غزه یا مشروط کردن این امر به هر مساله دیگری به خصوص بازسازی غزه مخالفیم.

وی با بیان اینکه سلاح مقاومت، قانونی است و همینگونه نیز باقی خواهد ماند، افزود: سلاح مقاومت خط قرمز ماست و تا زمانی که رژیم اشغالگر قدس از میان نرفته و دولت مستقل فلسطین برپا نشده است، به حول و قوه خود باقی می ماند.

وی همچنین خواستار تکمیل مسائل باقی مانده مربوط به آشتی ملی بین فلسطینیان به ویژه از سرگیری فعالیت مجلس قانونگذاری ودعوت از گروه رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین برای تشکیل جلسه شد.‬

‫هنیه از 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که با امضای منشور رم زمینه را برای پیوستن به دادگاه جنایی بین المللی فراهم کند، زیرا به عقیده وی این موضوع خواست اساسی گروهها وملت فلسطین است.

در اثر حملات 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه بیش از دو هزار فلسطینی شهید و در حدود 110 هزار فلسطینی آواره شدند. بر اساس آمار، بیش از 60 هزار نفر از این افراد همچنان در پناهگاه های سازمان ملل به سر می برند.

رسانام**9329**1010
کد N500437

وبگردی