آفتاب

26 آبان، آزمون قضاوت 93 برگزار می‌شود

26 آبان، آزمون قضاوت 93 برگزار می‌شود

نماینده تام‌الاختیار مرکز جذب و آزمون قضاوت گفت: آزمون قضاوت سال 93 در 23 آبان ماه برگزار می شود و متقاضیان می توانند از یکم تا دهم مهرماه با مراجعه به سایت سنجش در این آزمون ثبت نام کنند.

محمود حاجی مرادی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مرحله اول آزمون قضاوت به صورت تستی و مرحله دوم این آزمون در 26 دی ماه به صورت تشریحی برگزار می شود.

وی ادامه داد: به تعداد ۳ برابر نیاز دستگاه قضایی از بین حائزان بالاترین نمرات، افراد برای انجام مصاحبه علمی دعوت می شوند و در صورت ضرورت، ظرفیت تکمیلی اعلام می شود.

حاجی‌مرادی با بیان اینکه سئوالات درس آیین دارسی کیفری در آزمون از قانون فعلی آیین دادرسی کیفری طراحی شده‌اند، گفت: قانون آیین دارسی کیفری جدید ملاک سئوالات آزمون نیست.

نماینده تام الاختیار مرکز جذب و آزمون قضات افزود: دادیارها و دادرسان علی البدل بخش ها در هر استان به تفکیک زن و مرد اعلام شده اند و متقاضیان در زمان ثبت نام باید اولویت خود را مشخص کنند. برای اولین بار است که ظرفیت ها را به تفکیک استان ها اعلام کرده ایم.

حاجی مرادی یادآور شد: جذب قضات در سراسر استان از میان بانوان 64 نفر و از میان آقایان 374 نفر است.

وی با یادآوری اینکه اطلاعیه آزمون قضاوت سال 93 به زودی در سایت معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه منتشر می‌شود، افزود: پذیرفته شدگان در آزمون قضاوت برای گزینش و مصاحبه به استان انتخاب شده دعوت می شوند.

انتهای پیام

کد N500325

وبگردی