آفتاب
همزمان با آغاز دومین ماه بحران سیاسی پاکستان،

یکصد نفر از مخالفان دولت اسلام آباد راهی زندان شدند

یکصد نفر از مخالفان دولت اسلام آباد راهی زندان شدند

اسلام آباد – ایرنا – همزمان با آغاز دومین ماه تجمع های ضد دولتی در پایتخت پاکستان، دادگاه اسلام آباد روز شنبه با صدور حکمی، یکصد نفر از هواداران دو حزب عمده مخالف دولت را روانه زندان کرد.

به گزارش ایرنا، در حکم دادگاه اسلام آباد جرم این افراد تلاش برای احیای تظاهرات ضددولتی و متشنج تر کردن فضای پایتخت و مدت حبس این افراد نیز دو هفته اعلام شده است.

پلیس پاکستان طی دیروز و امروز بیش از 300 نفر از هواداران حزب تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان را دستگیر کرده است.

این دستگیری ها بعد از آن صورت گرفت که عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف روز پنجشنبه اعلام کرد به مناسبت یک ماهه شدن تظاهرات ضددولتی در اسلام آباد، روز 23 شهریور (یکشنبه) بار دیگر پایتخت شاهد افزایش این تجمع ها خواهد بود. تجمع های ضددولتی جاری در اسلام آباد، از روز 23 مرداد ماه و همزمان با سالروز استقلال این کشور آغاز شده است.

دستگیری های اخیر، موجی از نارضایتی را در میان هواداران احزاب تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان ایجاد کرده است.

'شیرین مزاری' سخنگوی حزب تحریک انصاف، از دستگیر شدن هوارداران این حزب به شدت انتفاد کرد و آن را اقدامی غیر قانونی دانست.

'عارف علوی' یکی از اعضای برجسته حزب تحریک انصاف به دولت پاکستان هشدار داد که اگر افراد دستگیر شده آزاد نشوند، طرفداران این حزب برای آزاد کردن این افراد به زور متوسل خواهند شد.

اگرچه مخالفان از آغاز بحران سیاسی جاری در پاکستان، بارها با تیم مذاکره کننده دولت به مذاکره نشسته اند، اما تقریبا در تمام این مذاکرات یک سری حرف ها و خواسته های تکراری مطرح شده است و بی آنکه انعطاف چندانی از سوی دو طرف صورت گیرد، همین امر سبب شده تا روند مذاکرات، به 'روند گفت و گو برای هیچ' تبدیل شود و بن بست ادامه یابد.

تا کنون تمام میانجی گری ها از جمله میانجیگری فرمانده ارتش برای باز کردن گره این بن بست سیاسی بی نتیجه مانده است و با چنین وضعیتی، معلوم نیست بحرانی سیاسی که تاکنون میلیاردها دلار برای اقتصاد پاکستان هزینه داشته و وجهه بین المللی این کشور را بشدت تحت الشعاع قرار داده تا چه زمان ادامه خواهد یافت.

آساق*1*272**1723**1010
کد N500316

وبگردی