آفتاب
قائم مقام وزیر کشور در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد؛

دو دستور وزیر کشور؛ رسیدگی به درخواست احزاب و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان

دو دستور وزیر کشور؛ رسیدگی به درخواست احزاب و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیرکشور از دو دستور مهم «عبدالرضا رحمانی فضلی» در جلسه امروز معاونان وزارت کشور خبر داد و گفت: وزیر کشور دستور داد در اسرع وقت، کمیسیون ماده 10 قانون احزاب برای رسیدگی به درخواست احزاب در زمینه صدور پروانه فعالیت، تشکیل جلسه دهد.

«حسینعلی امیری» روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح تصمیمات اتخاذ شده جلسه امروز معاونان وزارت کشور افزود: وزیر کشور از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب همچنین خواست نسبت به درخواست احزاب اقدامات را مقتضی انجام دهد.

این مقام ارشد وزارت کشور درباره دومین دستور وزیر کشور در جلسه امروز معاونان نیز گفت: دکتر رحمانی فضلی همچنین در جلسه امروز دستور داد کمیته حقوق شهروندی وزارت کشور با حساسیت بیشتری در مقایسه با گذشته، کار خود را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: این کمیته مکلف شد تا چنانچه احیانا حقوق شهروندی از ناحیه ماموران وزارت کشور یا ماموران تحت نظارت این وزارتخانه نقض شده باشد، با حقیقت بیشتری موضوع را پیگیری کند و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در راستای سیاست رییس جمهوری محترم در تضمین حقوق شهروندی اتخاذ کند.

قائم مقام وزیر کشور، بررسی و تشریح گزارش کاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان و حل و فصل مشکلات این استان را از دیگر موضوعات مطروح شده در نشست امروز معاونان وزارت کشور بیان کرد

و افزود: در این جلسه مصوب شد آن دسته از موضوعات و مشکلات استان هرمزگان که به حوزه دولت مربوط می شود ، وزیر کشور در دولت مطرح کند.

امیری با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس اظهار داشت: در این جلسه همچنین تمهیدات وتاکیدات لازم در حوزه های آموزش عالی و آموزش و پرورش، ترافیک و اقداماتی جهت بالابردن ضریب ایمنی مسیرهای رفت و آمد دانشجویان و دانش آموزان اتخاذ شد.

وی گفت: در ادامه این نشست، وزیر کشور گزارشی از دیدارهای خود در سفر رییس جمهوری به تاجیکستان با مقامات این کشور و مبادله دوموافقتنامه همکاری در زمینه امنیتی و مواد مخدر ارائه کرد.

به گفته سخنگوی وزارت کشور، در نشست این هفته معاونان وزارت کشور، گزارشی از دستاوردهای همایش معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداران نیز ارائه شد.

سیام/ 9136**1572
کد N500162

وبگردی