آفتاب
کمیسیون آموزش انجام می‌دهد

بررسی علل افزایش 15 درصدی شهریه ثابت دانشجویان قدیمی دانشگاه آزاد

بررسی علل افزایش 15 درصدی شهریه ثابت دانشجویان قدیمی دانشگاه آزاد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه افزایش 15 درصدی شهریه ثابت دانشگاه‌ آزاد آن هم برای دانشجویان قدیمی در کنار دانشجویان جدید جای تعجب دارد٬ گفت: کمیسیون آموزش مجلس با دعوت از مسئولان این دانشگاه دلایل توجیهی آنان برای افزایش شهریه این گروه از دانشجویان را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی با انتقاد از افزایش 15 درصدی شهریه ثابت و متغیر دانشگاه‌ آزاد٬ گفت: دانشگاه آزاد نباید افزایش شهریه‌ها را به ویژه در بخش شهریه ثابت برای دانشجویان قدیمی اعمال کند.

نماینده مردم تربت حیدریه٬ مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه افزایش سالانه شهریه در دانشگاه‌های غیردولتی با توجه به نداشتن ردیف بودجه مشخص طبیعی است٬ افزود: در این میان اما افزایش‌ شهریه‌ ثابت دانشجویان که در ترم‌های دوم و بالاتر هستند امری منطقی نیست.

وی با بیان اینکه مقررات دانشگاه آزاد توسط هیات امنای این دانشگاه مصوب می‌شود٬ گفت: ریاست دانشگاه آزاد تنها مجری مصوبات هیات امنا بوده و نمی‌توان به وی خرده گرفت که به چه دلیل افزایش شهریه‌ها را اعمال کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه موضوع افزایش شهریه‌ ثابت و متغیر دانشگاه آزاد و اعمال آن در خصوص تمامی دانشجویان به طور حتم در نخستین جلسه کمیسیون آموزش مجلس بررسی خواهد شد٬ گفت: این موضوع پس از حضور 3 هفته‌ای نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با دعوت از مسئولان و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بررسی خواهد شد.

خسروی سهل‌آبادی با بیان اینکه «باید دلایل توجیهی دانشگاه آزاد در خصوص افزایش 15 درصدی شهریه‌ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد» افزود: این دانشگاه مجاز به افزایش شهریه ثابت آن هم در خصوص دانشجویان قدیمی نیست.

وی با یادآوری پایین بودن مزایا و حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد٬ گفت: این دانشگاه اگر بخواهد مطالبات هیات علمی و بحث‌های حقوقی خود را حل کند به طور قطع نیاز به افزایش شهریه داشته و این موضوع از استنادات مسئولان این دانشگاه است اما نباید فشار مضاعف بر دانشجویان قدیمی اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: افزایش 15 درصدی شهریه و اعمال آن برای تمامی دانشجویان مشکلات بسیاری را به ویژه برای دانشجویان قدیمی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس باید پاسخگوی چرایی افزایش شهریه‌ها به مردم به عنوان مسئول ناظر باشد٬ گفت: برای اینکه کمیسیون آموزش مجلس جوابی در خصوص افزایش شهریه‌ها داشته باشد باید جلساتی با مسئولان برگزار کند که این موضوع با توجه به اهمیت آن در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری اظهارات میرزاده در خصوص تلاش برای کم کردن فشار شهریه بر دانشجویان، افزود: این اظهارنظر حتما نظر شخصی خود وی بوده و اکنون باید نظر و مصوبات هیات امنا را اجرا کنند٬ طبیعی است که افزایش شهریه دانشگاه آزاد در حیطه اختیارات هیات امنا بوده و میرزاده در حال حاضر مجری تصمیمات هیات امنای دانشگاه است.

انتهای پیام

کد N500130

وبگردی