آفتاب

سخنگوی ارتش عراق:آلمان تسلیحات مبارزه باداعش را به دولت مرکزی تحویل دهد

سخنگوی ارتش عراق:آلمان تسلیحات مبارزه باداعش را به دولت مرکزی تحویل دهد

برلین - ایرنا - سخنگوی ارتش عراق از دولت آلمان خواست سلاح هایی که به این کشور با هدف مقابله با گروه تروریستی داعش ارسال می کند را به دولت عراق تحویل دهد.

سرلشکر ' کاظم عطا ' در گفت وگو با شبکه تلویزیونی NDR آلمان با تاکید بر این که ارتش عراق به تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته برای مبارزه با تروریست ها نیاز دارد، گفت: سلاح های ارسالی از سوی کشورها باید در اختیار دولت مرکزی قرار گیرد تا با نظارت دقیق در بین گروه های مبارز توزیع شود.

سخنگوی ارتش عراق با تاکید بر اینکه آلمان و دیگر دولت ها باید استقلال دولت عراق را در نظر داشته باشند، گفت: اگر آلمان تنها به بخشی از مناطق عراق و گروه های مبارز در کشور سلاح تحویل دهد، این دخالت در امور داخلی ما محسوب می شود.

کاظم عطا تاکید کرد: هرنوع سلاح و تجهیزات نظامی کشورها باید به دولت مرکزی عراق تحویل داده شود تا دولت با برنامه ریزی جامع و کامل و نظارت دقیق تسلیحات مورد نیاز گروه های مختلف تامین کننده امنیت کشور را در راه مبارزه با داعش تامین کند.

این مقام مسوول در ارتش عراق یادآورشد: بغداد به سلاح و کمک های نظامی خارجی بیشتری برای مبارزه با داعش نیازمند دارد، چرا که سربازان ما نه به اندازه کافی سلاح در اختیار دارند و نه برای استفاده از تسلیحات نظامی پیشرفته ارسالی از کشورها از جمله آلمان، آموزش های لازم را فراگرفته اند.

همچنین 'ینس فلوسدورف' سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: برلین درحال برنامه ریزی برای ارسال نخستین محموله تسلیحاتی به عراق است و در هفته آینده این کار انجام خواهد شد.

فلوسدورف افزود: آموزش استفاده از تسلیحات آلمانی به تعدادی از نظامیان عراقی در خاک آلمان این هفته به پایان می رسد و دومین محموله سلاح های آلمانی نیز تا 24 سپتامبر به این کشور ارسال خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آلمان، ارتش این کشور تا پایان ماه جاری (سپتامبر) برنامه آموزش نظامی نزدیک به 30 تن از پیشمرگه های کرد را در ایالت بایرن اجرا خواهد کرد.

تاکید آلمان بر مشارکت در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق با ارسال سلاح به این کشور درحالی است که وزیر امور خارجه این کشور روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی خود در برلین، مشارکت آلمان در حملات نظامی هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در منطقه را رد کرد.

'کریستیانه ویرتس' معاون سخنگوی دولت این کشور روز جمعه تاکید کرد: هیچ درخواستی از آلمان برای مشارکت درحملات نظامی هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در منطقه مطرح نشده و برلین نیز به هیچ عنوان تصمیمی برای مشارکت در چنین اقدامی ندارد.

اروپام*4*456*1701 **1561**1010
کد N499998

وبگردی