آفتاب

مشاور اسد: استراتژی اوباما علیه تروریسم ابهام‌برانگیز است

مشاور اسد: استراتژی اوباما علیه تروریسم ابهام‌برانگیز است

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که ابهاماتی در زمینه استراتژی مطرح شده از سوی باراک اوباما برای مبارزه با تروریسم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: سوریه به مبارزه خود با تروریسمی که از سوی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت تسلیحاتی و مالی می‌شود، ادامه خواهد داد و سوریه با پیشروی‌های ارتش در مسیر آشتی‌ ملی قدم برخواهد داشت.

وی در مصاحبه با المیادین گفت: هیچ کس در حال حاضر در مورد ریشه کن کردن تروریسم سخن نمی‌گوید. ابهامات و چالش‌های بسیاری در استراتژی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مورد مبارزه با تروریسم مطرح کرد، وجود دارد چرا که چیز جدیدی را از آنچه که چند ماه قبل در حمایت تسلیحاتی و مالی از مخالفان "میانه رو" مطرح کرد، به زبان نیاورد. اوباما گفت که آن‌ها تروریست‌ها را در هرجایی شکار خواهند کرد و با ایدئولوژی تروریسم مبارزه می‌کنند و به اقلیت‌ها یا مسیحیان اجازه نخواهند داد تا کشورهای خود را ترک کنند.

شعبان گفت: من به عنوان واکنش سریعی به تمامی این امور می‌گویم که نمی‌توان فقط تروریست‌ها را شکار کرد و آن‌ها را کشت. بلکه باید از ایدئولوژی‌های جایگزین برای ایدئولوژی‌های تدوینی که سوریه از زمان آغاز بحران سوریه حمایت کرد.

این مقام‌ سوریه عنوان داشت: در قطعنامه 2170 که جامعه بین‌المللی بر سر آن توافق کرد از جامعه بین‌الملل خواسته شده است تا با تروریسم بجنگند اما در استراتژی اوباما گروه تروریستی النصره کنار گذاشته شد و در آن فقط از داعش صحبت به میان آمده است. اهداف تمامی این شکاف‌ها چیست؟ آیا هدف آن مبارزه با تروریسم است یا اینکه منطقه کاملا تحت تصرف آمریکا درآید و منافع ژئوپولوتیک آمریکا محقق شود.

وی از اقدام غرب در توصیف مخالفان مسلح در سوریه به افراد "میانه رو" انتقاد و اعلام کرد که غرب معیارهای دوگانه دارد و از چهار سال گذشته که مردم سوریه توسط تروریست‌ها کشته می‌شوند، غربی‌ها کاری نکرده‌اند اما از زمانی که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی کشته شد غرب دست به کار شد این چه اخلاقیاتی است که تنها زمانی که فردی از آن‌ها کشته شود، دست به کار می‌شوند.

وی در خصوص اعلام ایجاد اردوگاه‌های آموزش تروریست‌ها در عربستان گفت: تحولی رخ نداده است چرا که اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌ها در ترکیه وجود داشت و گفته می‌شد که این اردوگاه‌ها در اردن نیز است و در حال حاضر می‌خواهند که در عربستان باشد و هر جایی که این اردوگاه‌ها باشد نتیجه یک چیز خواهد بود.

انتهای پیام

کد N499943

وبگردی