آفتاب
آیت الله مقتدایی:

پاسخ دندان شکن به شبهات دشمن وظیفه حوزه های علمیه است

پاسخ دندان شکن به شبهات دشمن وظیفه حوزه های علمیه است

قم - ایرنا - دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: یکی از وظایف حوزه های علمیه دادن پاسخ دندان شکن به شبهات دشمنان است و از این رو طلاب و اساتید باید با زبان های خارجی آشنایی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'مرتضی مقتدایی' روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم ابراز داشت: امروز جهان اسلام به افراد متبحر و عالم نیازمند است و عالمان دینی باید به زبان های خارجی مسلط شوند تا بتوانند جمهوری اسلامی را در انجام رسالت های خود یاری دهند.

وی افزود: اساس حوزه های علمیه بر فقه و معارف اهل بیت استوار است و در این زمینه حوزه باید در راستای تحقیق و پژوهش های فقهی فعال و پویا باشد.

وی گفت: دشمن سعی دارد با القای شبهات، جوانان را از اسلام و روحانیت دور کند و از این رو پرداختن به مسائل فقهی روز چون فقه حکومتی امری ضروری به شمار می رود.

مقتدایی تاکید کرد: دشمن از نظر نظامی و همچنین با تحریم ها نتوانست جلوی پیشرفت های انقلاب اسلامی را بگیرد و از این رو با نیرنگ قصد دارد ذهن ملت را از دین ، نظام و روحانیت جدا کند.

وی ابراز داشت: کار به جایی کشیده شده است که برخی کسانی که در حوزه علمیه نیز تحصیل کرده اند در اعتراض به فقه برخاسته و علیه فقه ما مقاله می نویسند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر در برابر هجمه های دشمنان کوتاه بیاییم ،آنان جوانان دانشگاهی و حتی متدینین ما را به انحراف خواهند کشید و از این رو باید در حوزه های علمیه پاسخ های علمی برای مقابله با دشمن داشته باشیم.

همزمان با آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم نوزدهمین سال دروس تخصصی فقه و اصول، یازدهمین سال دروس تخصصی کلام و دومین سال تحصیلی مدرسه علمیه این مرکز افتتاح شد.

مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) زیر نظر آیت الله جواد فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی اداره می شود. ک/3

7408/ 550/ 605
کد N499893

وبگردی