آفتاب

کاشت سمعک استخوانی در مشهد با موفقیت اجرا شد

کاشت سمعک استخوانی در مشهد با موفقیت اجرا شد

مشهد - ایرنا - عمل کاشت سمعک استخوانی بر روی جمجمه یک بیمار توسط متخصصان گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار در خراسان رضوی با موفقیت اجرا شد.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این عمل جراحی بر روی یک بیمار 40 ساله که سالها با مشکل کم شنوایی ناشی از عفونت گوش روبرو و از درمانهای دارویی و جراحی نتیجه نگرفته بود در بیمارستان قائم(عج) مشهد انجام شد.

دانشیار گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که این عمل جراحی را به اتفاق همکارانش انجام داد در این باره گفت: کاهش شنوایی به دلایل متفاوت از جمله عفونت ایجاد می شود.

دکتر 'محسن رجعتی' افزود: در بیمارانی که دچار کاهش شنوایی انتقالی شده اند، از طریق عمل جراحی یا روشهای دارویی می توان شنوایی را به بیمار بازگرداند اما در بیمارانی که به این درمانها پاسخ ندهند از وسایل کمک شنوایی نظیر سمعک استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برای جبران کاهش شنوایی اکنون از مدلهای مختلف سمعک استفاده می شود گفت: در کاهش شنوایی انتقالی استفاده از سمعکهای کاشتنی بر روی جمجمه تاثیر شنوایی بیشتری نسبت به مدلهای 'تلی یا پشت گوش' دارد.

رییس بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان قائم(عج) افزود: اینک تمام اعمال جراحی مربوط به گوش، قاعده جمجمه و شنوایی در بیمارستانهای قائم(عج) و امام رضا(ع) مشهد قابل انجام است.

رجعتی گفت: مشهد پس از تهران، دومین مرکز فعال در زمینه کاشت حلزونهای شنوایی به شمار می رود.

یکی دیگر از پزشکان تیم جراحی کاشت سمعک استخوانی نیز گفت: عملهای قبلی بر روی این بیمار موجب تغییر شکل گوش شده بود بطوری که استفاده از سمعکهای معمولی برای بیمار دیگر مقدور نبود.

دکتر 'قلعه نویی' افزود: در این روش سمعک استخوانی از نوع سوفونو بر روی استخوان جمجمه بیمار کاشته شد لذا وی پس از طی دوران نقاهت 70 تا 80 درصد شنوایی خود را بازمی یابد.

7487/660/ 684
کد N499875

وبگردی