آفتاب

تلاش دولت آمریکا برای لغو شکایت علیه یک گروه ضدایرانی

تلاش دولت آمریکا برای لغو شکایت علیه یک گروه ضدایرانی

دولت باراک اوباما با استفاده از یک قانون قدرتمند مربوط به امنیت ملی خواستار لغو شکایت علیه گروه ائتلاف علیه ایران هسته‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا در اقدامی بی‌سابقه با استفاده یک قانون مرتبط با امنیت ملی تلاش دارد شکایت علیه گروه ائتلاف علیه ایران هسته‌ای را لغو کند.

وکلای دولت اوباما می‌گویند که در صورت ادامه پرونده شکایت یک بازرگان یونانی از گروه ائتلاف علیه ایران هسته‌ای، ممکن است امنیت ملی آمریکا آسیب ببیند. اسناد دادگاه فدرال آمریکا نیویورک نشان می‌دهد که این پرونده حاوی اطلاعاتی محرمانه در مورد امنیت ملی آمریکاست که نباید فاش شود.

بر اساس گزارش رویترز، ویکتور رسیتس، بازرگان یونانی سال گذشته ائتلاف علیه ایران هسته‌ای را به افترا و انتشار اطلاعات غلط متهم کرد. این گروه که رهبران آن را مقامات اطلاعاتی پیشین اسراییل، آمریکا و برخی کشورهای اروپا تشکیل می‌دهند، این بازرگان یونانی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران از طریق خرید نفت از این کشور متهم کرده بود.

ائتلاف علیه ایران هسته‌ای که در آمریکا مستقر است همواره خواستار فشار اقتصادی بر ایران به منظور محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بوده است. این گروه با پیگیری معاملات تجاری افراد و شرکت‌ها با ایران و فاش کردن نام آن‌ها در جهت اهداف خود تلاش می‌کند.

دولت آمریکا اوایل سال جاری اعلام کرد اطلاعات مربوط به ائتلاف علیه ایران هسته‌ای می‌تواند اجرای قانون را به خطر بیندازد. بنابراین منافعی در این شکایت ندارد.

دولت آمریکا در موارد بسیار کمی از این قانون قدرتمند استفاده کرده است. سال 1985 مورد دیگری است که دولت از این قانون برای لغو شکایت و اتهام علیه یک مجله استفاده کرده بود.

بر اساس این گزارش، این مجله در سال 1985 مردی را به اشتباه به جاسوسی متهم کرده بود.

انتهای پیام

کد N499663

وبگردی