آفتاب
نقوی‌حسینی:

به مخالفت آمریکا با حضور ایران در ائتلاف ضد داعش افتخار می‌کنیم

به مخالفت آمریکا با حضور ایران در ائتلاف ضد داعش افتخار می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل ائتلاف علیه داعش از سوی آمریکا، گفت: ما به صداقت آمریکایی‌ها در مبارزه با گروه تروریستی داعش تردید داریم و داعش را محصول خود آمریکایی‌ها می‌دانیم.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: داعش در واقع محصول مشترک آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای وابسته به آنها در منطقه است. کسانی که خودشان این گروه تروریستی را به وجود آوردند و به آنها امکانات مالی دادند و تجهیزات نظامی در اختیارشان قرار دادند چطور می‌خواهند با این گروه مبارزه کنند؟ یا ائتلاف تشکیل دهند و همه کشورهای منطقه را درگیر آن کنند.

وی افزود: ما یقین داریم آمریکایی‌ها در مبارزه با گروه تروریستی داعش صادق نیستند و هدف آنها مبارزه با داعش نیست. قبلا هم این حرکت‌ها را از آمریکایی‌ها دیده‌ایم. اینها ائتلاف مبارزه با طالبان را تشکیل دادند اما جز اینکه ملت افغانستان را دچار خسارت کرده‌اند و سال‌ها ناامنی و کشتار بی‌رحمانه مردم و بمب‌گذاری در این کشور اتفاق افتاد نتیجه‌ای نداشت. آنها به عراق هم حمله کردند و حرکت آنها به جز غارت منابع عراق نتیجه‌ای برای مردم نداشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال مبارزه با داعش نیستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همچنان در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

نقوی‌حسینی با اشاره به مخالفت آمریکا برای حضور ایران در ائتلاف علیه داعش، یادآور شد: آمریکایی‌ها در کلام و عمل دروغ می‌گویند. ایران هم نیازی ندارد عضو ائتلاف آمریکایی‌ها باشد و اتفاقا ما از اینکه آمریکا مخالف حضور ایران در ائتلاف علیه داعش است خوشحالیم و این را سند افتخار خود می‌دانیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ایران به عنوان کشور قربانی تروریسم راه خود را ادامه می‌دهد و همه کشورهای منطقه هم می‌دانند این ایران است که با تروریسم به معنای واقعی مقابله می‌کند.

انتهای پیام

کد N499588

وبگردی