آفتاب
بثینه شعبان:

انهدام جنگنده های آمریکایی در سوریه را بعید نمی دانیم

انهدام جنگنده های آمریکایی در سوریه را بعید نمی دانیم

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که احتمال انهدام جنگنده های آمریکایی در صورت ورود بدون موافقت دمشق در خاک سوریه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بثینه شعبان مشاور سیاسی و اطلاع رسانی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با "سی.ان.ان" در واکنش به اظهارات مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه برای مقابله با گروه تروریستی داعش با دولت سوریه هماهنگی نخواهد داشت گفت: در صورتی که جنگنده های آمریکا به گروه داعش در داخل اراضی سوریه حمله کنند بعید نیست این جنگنده ها را منهدم کنیم.

وی در ادامه از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست که مبارزه با داعش را به مبارزه با تمامی گروه های تروریستی بسط و گسترش دهد.

بثینه شعبان تصریح کرد: دمشق اقدام نیروهای آمریکایی برای انجام حملات در داخل اراضی سوریه را یک تجاوز قلمداد می کند. مشاور سیاسی بشار اسد در پاسخ به این پرسش که آیا دمشق جنگنده های آمریکایی را در صورت ورود به حریم هوایی سوریه هدف قرار خواهد داد گفت: در واقع نمی دانم دولت سوریه در واکنش به این اقدام چه رفتاری از خود نشان خواهد داد، تصمیم گیری در این رابطه به دولت مربوط است و تعامل با آن در صورت وقوع خواهد بود.

شعبان با اشاره به جنگ آمریکا علیه افغانستان و عراق به باراک اوباما هشدار داد که از اشتباهات گذشته درس بگیرد. وی گفت: استراتژی که اوباما برای مبارزه با گروه داعش اعلام کرده است پر از شکاف است و غیر واقعی است.

وی در عین حال تاکید کرد که سوریه آمادگی دارد جزئی از هر گونه ائتلاف علیه تروریسم باشد. خاطرنشان می شود رئیس جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرده است در صورت نیاز جنگنده های آمریکایی بدون موافقت دمشق برای حمله به گروه داعش وارد حریم هوایی سوریه خواهند شد و در این زمینه با دولت سوریه هماهنگی نخواهند داشت زیرا آن را به رسمیت نمی شناسند.

کد N499569

وبگردی