آفتاب

لاریجانی : ائتلاف آمریکا برای برخورد با داعش فاقد عقلانیت است

لاریجانی : ائتلاف آمریکا برای برخورد با داعش فاقد عقلانیت است

مشهد - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ائتلافی را برای برخورد با داعش درست کرده که این ائتلاف هیچ عقلانیتی را برای انجام اصلاحات و رفع مشکلات منطقه در پی ندارد.

'علی لاریجانی' روز شنبه در مراسم پایانی 'هفتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی در محل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی' در مشهد افزود: عقلانیت آمریکا برای از بین بردن گروه داعش در منطقه نه تنها به اصلاحات در خاورمیانه نمی انجامد و داعش را از بین نمی برد بلکه آتش نفرتی فراگیر را در این منطقه می افروزد.

وی ادامه داد : قطعا داعش با بمباران هوایی آمریکا در منطقه از بین نمی رود زیرا با بمباران افراد چریک در خانه ها از بین نمی روند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا وقتی می بیند از طریق سازمان ملل و شورای امنیت نمی تواند به اهدافش برسد ائتلاف درست می کند، همان ائتلافی که علیه ایران درست کرد و اکنون همان ائتلاف را می خواهد علیه سوریه انجام دهد.

وی ادامه داد: آمریکا تصور نکند که به بهانه بمباران داعش می تواند سوریه را برهم زند زیرا روشن کردن فیتیله نفرت در منطقه دامن خود آمریکا را خواهد گرفت.

لاریجانی گفت: نگرانی آمریکا از جهت فعالیتهای داعش در منطقه خاورمیانه این است که هیمنه قدرتش در جهان به چالش کشیده شود، که منشاء آن خودمحور بودن آمریکا و عقلانیتش بر پایه رفع تامین نیازهای مادی انسان است.

هفتمین دوره جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی امسال با فراخوان 14 با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه برای 80 کشور ارسال شد. در این چارچوب 320 اثر از داخل و خارج از کشور دریافت شد که از این تعداد 275 اثر به زبان فارسی و 45 اثر به زبانهای خارجی است.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(ع)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها برپا شده است.

بخشهای این جشنواره شامل 'کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایان نامه برتر، ناشر برتر و آثار شایسته چاپ' و بخش کتاب برتر نیز به تنهایی شامل موضوعاتی از جمله 'علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت، طب الرضا، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبانهای خارجی' است.

خبر در حال تکمیل شدن است...

7489/7487/660
کد N499454

وبگردی