آفتاب
مفتی مصر:

عملکرد و فعالیت تروریستهای داعش ربطی به دین اسلام ندارد

عملکرد و فعالیت تروریستهای داعش ربطی به دین اسلام ندارد

تهران - ایرنا - ˈشیخ شوقی علامˈ مفتی مصر با اشاره به رفتارهای سازمان های تروریستی و در صدر آن گروهک تکفیری ˈداعشˈ، اقدامات آنها از جمله ترساندن و به قتل رساندن مردم را بی ارتباط با دین اسلام عنوان کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری مصری 'محیط '، مفتی مصر ضمن اشاره به اشتباه برخی رسانه ها در نقل نام این گروه تروریستی، گفت: برخی نام این گروه را 'دولت اسلامی' می نویسند که این درست نیست و نباید تروریستهای داعش به این نام خوانده شود، چون رفتار این گروه هیچ ربطی به دین اسلام ندارد و به همین دلیل رسانه ها باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی افزود: داعش یکی از زیرشاخه های شبکه تروریستی 'القاعده' است و چنین گروههایی زیر پرچم اسلام نیستند، زیرا اسلام دین احترام به انسان ها و سازندگی است و این دین به هیچ وجه دعوت به ویرانی و کوچاندن مردم یا کشتار آنان نمی کند.

شوقی علان خاطر نشان کرد: همه به ویژه کشورهای اروپایی باید از خطر اینگونه گروه ها که خود را 'گروه های جهادی' معرفی می کنند، آگاه شوند، چون مفهوم جهاد در اسلام بسیار متفاوت از افکار این گروه ها است.

وی اضافه کرد: تروریسم منحصر به مکان مشخصی نیست، بلکه ممکن است در همه کشورها پدیدار شود.

شیخ الازهر جنایت های چنین گروه هایی را به نام اسلام شدیدا محکوم کرد و افزود: چنین کارهایی به طور کلی هیچ ربطی به دین مبین اسلام ندارند و کسانی که دست به چنین اقداماتی به نام دین می زنند، فاقد فهم و درک درستی از دین هستند.

علمای اهل سنت و همچنین مراجع شیعه بر ضرورت مبارزه با گروه تکفیری داعش تاکید کرده و حکم جهاد بر علیه آن را صادر کرده اند .

پیشتر اخباری در رسانه های کشورهای غربی و عربی منتشر شد که تاکید می کرد که داعش ساخته و پرداخته دستگاه های اطلاعاتی غربی و همچنین رژیم صهیونیستی است.

خاورم**2041**7074**1651
کد N499431

وبگردی