آفتاب

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان: استراتژی کنونی اوباما مقابل داعش شکست می‌خورد

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان: استراتژی کنونی اوباما مقابل داعش شکست می‌خورد

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و سایر کارشناسان اعلام کردند که استراتژی اوباما درباره داعش شکست می‌خورد مگر اینکه وی نیروی زمینی اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، مقام‌های ارشد کنگره آمریکا بر این باورند که در صورتی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه نیروی زمینی اعزام نکند، استراتژی وی برای توقف گسترش گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش با شکست مواجه می‌شود.

باک مک کئون، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هیچ راه دیگری بجز این وجود ندارد. نیروهای زمینی آمریکا می‌توانند در مقابل بی‌ثباتی، پایداری کنند. در صورتی که به آن‌ها شلیک شود، آن‌ها نیز از خود دفاع می‌کنند و پاسخ می‌دهند. هیچ راهی جز این وجود ندارد.

بارک اوباما هم اکنون بیش از 1600 پرسنل نظامی را به عراق اعزام کرده است با این حال کاخ سفید و پنتاگون آن‌ها را مشاور و نیروی امنیتی خطاب می‌کنند و نه سرباز.

سایر کارشناسان نیز معتقدند که "حملات هوایی هدفمند" اوباما برای شکست داعشی که اعضای آن به فراتر از 30 هزار تن رسیده‌اند، کافی نیست.

یکی از تحلیل‌گران سابق سیا استراتژی رئیس جمهوری آمریکا را "اتلاف زمان" خواند.

منابع آگاه نیز در گفت‌وگو با واشنگتن پست اعلام کردند که باراک اوباما درخواست ژنرال‌هایش را برای اعزام نیروی زمینی رد کرده است. با این حال ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا معتقد است که داعش در مقایسه با القاعده قدیمی، ضعیف است و نباید در خصوص آن اغراق شود.

انتهای پیام

کد N499426

وبگردی