آفتاب

رییس جمهوری چین: در نخستین فرصت به پاکستان سفر می کنم

رییس جمهوری چین: در نخستین فرصت به پاکستان سفر می کنم

اسلام آباد - ایرنا - رییس جمهوری چین در دیدار مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی و امنیت ملی اعلام کرد: در نظر دارد تا در نخستین زمان ممکن به اسلام آباد سفر کند.

سفر «شی جین پینگ» به اسلام آباد قرار بود اواخر شهریور ماه جاری انجام شود اما وی به دلیل بحران سیاسی حاکم بر پاکستان و ادامه تحصن های ضد دولتی در این اسلام آباد پایتخت، تصمیم گرفت این سفر را لغو کند.

وزارت امور خارجه پاکستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: «سرتاج عزیز» که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده است، روز گذشته - جمعه - در حاشیه این اجلاس با رییس جمهوری چین ملاقات کرد.

رییس جمهوری چین در این دیدار، برای دولت پاکستان در جهت تلاش برای ایجاد پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی در این کشور آرزوی موفقیت کرد.

«شی جین پینگ» همچنین روابط دوستانه کشورش با پاکستان را راهبردی و همه جانبه توصیف کرد و گفت که این روابط نه تنها با گذر زمان و در شرایط گوناگون خدشه دار نخواهد شد، بلکه هر روز قوام و استحکام بیشتری خواهد یافت.

رییس جمهوری چین همچنین ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم پاکستان به خاطر جان باختن بیش از 200 نفر از مردم این کشور در جریان سیل اخیر و ابراز تاسف از این رویداد ناگوار، اظهار داشت: چین در این شرایط سخت در کنار دولت و مردم پاکستان است.

سرتاج عزیز نیز در این دیدار گفت: دولت و مردم پاکستان مشتاقانه از سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد استقبال می کنند و این سفر می تواند به تقویت بیش از پیش روابط اسلام آباد – پکن منجر شود.

آساق*4*272**1723**1545
کد N499418

وبگردی