آفتاب

سربازان حافظ صلح در جولان با وساطت قطر آزاد شدند/تمام سلام به دوحه می‌رود

سربازان حافظ صلح در جولان با وساطت قطر آزاد شدند/تمام سلام به دوحه می‌رود

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که سربازان فیجی که برای نیروهای حافظ صلح در جولان فعالیت می‌کردند، با میانجی‌گری دوحه از دست جبهه النصره آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد که میانجی‌گری دوحه به دلیل ایمان این کشور به اصول انسانی و بنا به درخواست دولت فیجی صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است که قطر از هیچ تلاشی برای به کارگیری از تمامی امکانات و ابزارهای دیپلماتیک خود جهت حفظ جان‌ها دریغ نخواهد کرد.

پیشتر جبهه تروریستی النصرة 45 سرباز اهل فیجی را که در خدمت نیروهای سازمان ملل در بلندی‌های جولان اشغالی فعالیت می‌کردند، آزاد کرد.

جبهه النصره این سربازان را حدود دو هفته قبل در درگیری‌ها با نیروهای نظامی سوریه در حومه قنیطره ربوده بود.

جبهه النصره شروطی را برای آزاد کردن این افراد مطرح کرد که از جمله آن حذف نام این گروه از لیست گروه‌های تروریستی و پرداخت غرامت به دلیل کشته شدن تعدادی از اعضای این گروه در نزدیکی مقرهای سازمان ملل در جولان در هنگام درگیری‌ با نیروهای سوری بود، اما جبهه النصره پس از مدتی از این شروط صرف نظر کرده و این سربازان را آزاد کرد.

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: تمام سلام، نخست وزیر لبنان فردا (یکشنبه) به منظور رایزنی درباره آزادی گروگان‌های ارتش لبنان و درخواست برای میانجی‌گری جهت آزادی این سربازان در چارچوب سفرش به کشورهای منطقه به قطر سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N499402

وبگردی