آفتاب

کاخ سفید مخالف زنده ماندن فولی بود/ابهامی دیگر در حسن نیت آمریکا در مبارزه با داعش

کاخ سفید مخالف زنده ماندن فولی بود/ابهامی دیگر در حسن نیت آمریکا در مبارزه با داعش

مادر یکی از خبرنگاران آمریکایی کشته شده در سوریه به دست داعش، در اظهاراتی جدید اعلام کرد که دولت ایالات متحده آنها را تهدید کرده بود که اگر بخواهند در ازای آزادی فرزندانش پولی به داعش پرداخت کنند، با اتهاماتی همچون ارتباط و حمایت از گروه های ترورویستی مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دایان فولی" مادر "جیمز فولی" اولین خبرنگار آمریکایی کشته شده توسط داعش، در گفتگو با شبکه خبری ای بی سی، اعلام کرد کاخ سفید به شدت با پرداخت پول برای آزادی جیمز فولی مخالف بود و حتی ما مستقیما از سوی شورای امنیت ملی تهدید شده بودیم و یکی از افسران امنیتی چندین بار با ما دیدار و اعلام کرد که اگر پولی در این میان به داعش پردخت شود ما با اتهامات مختلفی همچون حمایت از تروریسم مواجه می شویم.

به گفته مادر فولی، تلاش آنها برای آزادی فرزندانش سبب ناراحتی دولت آمریکا شده است.

این موضوع نشان می دهد که کاخ سفید قصد داشته از جیمز فولی و احتمالا کشته شدن وی به دست داعش استفاده ابزاری و تبلیغاتی کند.

اما در واکنش به این موضوع "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: کاخ سفید به طور مکرر با خانواده فولی در تماس بود تا جدیدترین اطلاعات را در اختیارشان گذاشته و تاکید کند که بازگشت و نجات او، همچنان اولویت دولت است.

به گفته ارنست، سیاست آمریکا از گذشته مخالفت با پرداخت باج بوده است چرا که این موضوع تنها آمریکایی های دیگر را در خطر بیشتر قرار می دهد.

ارنست افزود: رئیس جمهور از هر وسیله ای که در اختیار ما بود، از جمله عملیات پرخطر نظامی برای آزادی فولی استفاده کرده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نیز در واکنش به سخنان مادر جیمز فولی گفت: واقعا شگفت زده شدم. من کاملا از تهدید خانواده فولی بی اطلاع هستم و اگر کسی در وزارت خارجه این خانواده را تهدید کرده باشد با وی برخورد می شود.

کد N499394

وبگردی