آفتاب
عضو کمیته بورسیه وزارت علوم در گفت و گو با ایلنا:

بورسیه‌های غیرقانونی را فله‌ای بررسی نمی‌کنیم/ فعلا آمار نمی‌دهیم

بورسیه‌های غیرقانونی را فله‌ای بررسی نمی‌کنیم/ فعلا آمار نمی‌دهیم

اجازه بدهید که فعلا در مورد آمار بورسیه‌ها اعلام نظری نکنیم که آمار متناقض داده نشود/در بررسی پرونده بورسیه‌های دارای تخلف نیز آنچه که در الویت قرار دارد موارد پیشنهادی وزارت علوم است/ اجازه نخواهیم داد که در این میان حق کسی ضایع شود.

عضو کمیته بررسی بورسیه‌های غیرقانونی وزارت علوم با تاکید بر حکمفرمایی قوانین در بررسی پرونده‌های بورسیه می‌گوید که این پرونده‌ها قرار نیست به صورت فله‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین جلسات کمیته بورسیه وزارت علوم گفت: جلسات این کمیته ادامه خواهد داشت و پرونده بورسیه‌هایی که دارای تخلف است یک به یک مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید تاکید کنم که در بررسی این پرونده‌ها قوانین و مقررات را مد نظر قرار می‌دهیم. در بررسی پرونده بورسیه‌های دارای تخلف نیز آنچه که در الویت قرار دارد موارد پیشنهادی وزارت علوم است.

وی ادامه داد: بررسی پرونده‌ها آغاز شده است اما هنوز به مرحله آخر نرسیده است و باید اجازه داده شود تا بررسی‌ها به یک نقطه آخر برسد.

نماینده مردم مراغه در مجلس در پاسخ به این سوال که از کجا مشخص شده است که از میان 3700 پرونده بورسیه، 2100 مورد آن ایرادی نداشته است و تنها در 1600 مورد تخلف به وقوع پیوسته است نیز گفت: اجازه بدهید که فعلا در مورد آمار بورسیه‌ها اعلام نظری نکنیم که آمار متناقض داده نشود. باید زمان داد تا کار جلو برود اما من اطمینان می‌دهم که در بررسی پرونده بورسیه‌ها قوانین و مقررات حاکم است. ما بر اساس قوانین سال 64 و آیین‌نامه اجرایی مصوب سال 68 آن و سایر دستور العمل‌ها این پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دواتگری با تاکید بر اینکه بنا نیست پرونده بورسیه ها به صورت فله ای بررسی شود، خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که در این میان حق کسی ضایع شود. اما کار سختی در پیش روی کمیته قرار دارد از این رو برای بررسی این پرونده‌ها باید زمان بیشتری اختصاص داد. اما باید منتظر ماند تا اعضا به یک جمع بندی ثابت برسند.

کد N499308

وبگردی