آفتاب
رئیس جنبش احرار بحرین:

ائتلافی نامبارک برای محو فلسطین از اذهان شکل گرفته است

ائتلافی نامبارک برای محو فلسطین از اذهان شکل گرفته است

سعید الشهابی، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی بحرین گفت: میان برخی کشورهای عربی و نظام سلطه، ائتلافی نامبارک برای محو فلسطین از اذهان شکل گرفته است.

سعید الشهابی، در گفت و گو با خبرنگار مهر با ارزیابی همایش علمای اسلام برای دفاع از مقاومت فلسطین گفت:این همایش تلاشی بود برای برجسته کردن رویکرد اسلامی و نقش علما در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و دفاع از محور مقاومت، چرا که مقاومت باید اساس و بنیان وحدت مسلمانان باشد.

این نویسنده و روزنامه نگار افزود: به ویژه در این شرایطی که جهان اسلام به دلیل توطئه‌های بیگانگان و ظهور جریان‌های افراطی دچار تفرقه و تشتت شده است.

وی با بیان این مطلب که هدف اصلی این توطئه منحرف ساختن افکار عمومی امت از ضرورت مبارزه با اسرائیل واهداف اصلی است، گفت: یک ائتلاف نامقدس بین دولت‌های عربی استبدادی و دیکتاتوری حاکم بر جهان عرب و کشورهای غربی که صاحب سلاح و دستگاه‌های امنیتی پیچیده‌اند ایجاد شده تا قضیه فلسطین به تدریج از اذهان محو شود.

این روزنامه نگار با تحلیل دستاوردهای حاصل از این نگاه گفت: در این راستا وظیفه رژیم‌های عربی هم‌پیمان غرب حذف موضوع فلسطین و صادرات نفت به غرب با قیمت پایین و کمیت بالاست و غرب هم در مقابل متعهد به حفظ امنیت و حاکمیت این رژیم‌های واپسگراست و متاسفانه نتیجه این سیاست چیزی جز به حاشیه رفتن قضیه فلسطین و پر رنگ شدن اختلافات قومی و مذهبی نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که اتفاقات اخیر به ویژه حملات تروریستی به عراق، سوریه و لبنان را چگونه تفسیر می کنید؟ گفت: پس از اینکه روشن شد امت اسلامی ظرفیت ایستادگی در برابر اشغالگری و توان شکست هیمنه اسرائیل را دارد و پس از قیام ملت‌ها برای مطالبه آزادی‌های مشروع‌شان نظام‌های سرکوبگر و استبدادی به همراه دولت‌های غربی احساس خطر کردند و لذا برای تحریف مطالبات و جنبش های مردمی و دور ساختن توجه ملت‌ها از قضایای اصلی به‌ویژه اسرائیل دست به کار شدند و سیاست تفرقه‌افکنی مذهبی را درپیش گرفتند.

 رئیس جنبش «احرار» بحرین با بیان این مطلب که برخی از کشورهای عربی با ارسال پول و سلاح، آتش فتنه مذهبی را شعله‌ورتر کردند، گفت: متاسفانه این امر باعث فریب جوانان و تشکیل برخی گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه شد.

گفتنی است اجلاس بین‌المللی «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سردار فضلی و با حضور جمع کثیری از علما، مفتیان اعظم، اندیشمندان، مقامات و شخصیت‌های عالی رتبه از 53 کشور خارجی به نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن اجتماعات هتل المپیک سه شنبه (18 شهریورماه) برگزار شد.

کد N499289

وبگردی