آفتاب

شهردار لندن یک گام دیگر به نخست‌وزیری نزدیک‌تر شد

شهردار لندن یک گام دیگر به نخست‌وزیری نزدیک‌تر شد

شهردار لندن از جانب حزب محافظه کار برای به دست گرفتن کرسی‌ غرب لندن در انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی در حالی کاندیدا شده که گمانه زنی‌ها درباره اینکه وی نخست وزیر بعدی انگلیس باشد، افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، شهردار لندن گفت که پس از پیروزی در مقابل سه رقیبش برای جلب حمایت حزب محافظه کار در کسب کرسی اوکسبریج و سواث روزمیپ در غرب لندن به شدت هیجان زده شده است.

جانسون در شمارش نخست آرا که پشت درهای بسته در سالن اجتماعات یک مدرسه محلی صورت گرفت، پیروز شد. وی احتمالا تا 2016 که پایان دوران شهردار بودنش است در این سمت می‌ماند و در عین حال به صورت بالقوه در پارلمان نیز حضور خواهد داشت.

وی پس از اعلام نتایج گفت: من این مساله را درباره احتمال نماینده پارلمان بودن و داشتن یک شغل بزرگ وزیر امور خارجه یا نخست وزیر به صورت همزمان رد نمی‌کنم.

بسیاری جانسون موطلایی را که به خاطر گاف‌های زیادش معروف است، جانشین بالقوه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه کار می‌دانند.

به نظر می‌رسد نخستین گام برای دستیابی به این هدف با بازگشت وی به پارلمان تضمین شده است چرا که از سال 1970 محافظه کاران این کرسی را که همان کرسی غرب لندن است در دست دارند.

شهردار لندن ادامه داد: رقابت سختی است. اد میلیبند و حزب کارگر وی نیز می‌توانند این کرسی را از من بربایند. من کارهای زیادی را برای پیروزی در انتخابات پارلمان سال آتی میلادی باید انجام دهم.

جانسون 50 ساله ماه گذشته میلادی گفته بود قصد دارد به مجلس عوام پارلمان بازگردد، جایی که بین سال‌های 2001 تا 2008 در آن بود.

کرسی غرب لندن هم اکنون در اختیار جان راندال محافظه کار است. اما وی در ژوئیه 2014 اعلام کرد که دیگر قصد کاندیداتوری در انتخابات سال آتی را ندارد.

انتهای پیام

کد N499239

وبگردی