آفتاب

کرزای: پناهگاه‌های امن‌ تروریست‌ها خارج از افغانستان است/ افراط‌گرایی تهدید اصلی منطقه

کرزای: پناهگاه‌های امن‌ تروریست‌ها خارج از افغانستان است/ افراط‌گرایی تهدید اصلی منطقه

رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره به اینکه پناهگاهی امن تروریست‌ها در خارج از افغانستان است، هشدار داد که افراط‌گرایی به تهدید اصلی برای کل منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "حامد کرزای"، رئیس‌جمهوری افغانستان در جریان نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان خواستار تشکیل کمپین مشترکی علیه تهدید روزافزون تروریسم برای این منطقه شد.

وی همچنین هشدار داد که سوءاستفاده از تروریسم و افراطی گری به عنوان ابزار سیاسی به نفع هیچ طرفی نیست و تاکید کرد که افغانستان همچنان به همکاری با اعضای سازمان همکاری شانگهای و کشورهای منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم متعهد می‌ماند.

حامد کرزای تاکید کرد که یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای حفظ ثبات در این منطقه ضروری است و از رهبران منطقه‌ای و بین المللی در خواست کرد تا به افغانستان در روند صلح با گروه‌های شبه نظامی مسلح ضد دولت کمک کنند.

کرزای در ادامه سخنانش در این نشست پیشنهاد داد تا سازمان همکاری شانگهای و انجمن همکاری منطقه‌ای جنوب آسیا برای مبارزه با تروریسم در این منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین همکاری میان کشورهای این منطقه در بخش‌های مختلف از جمله توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری را خواستار شد.

سازمان همکاری شانگهای شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است. افغانستان در کنار هند، ایران، مغولستان و پاکستان از کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای هستند.

انتهای پیام

کد N499236

وبگردی