آفتاب

اعضای یک باند تروریستی وابسته به داعش در مغرب بازداشت شدند

اعضای یک باند تروریستی وابسته به داعش در مغرب بازداشت شدند

تهران - ایرنا - وزارت کشور مغرب با صدور بیانیه ای از متلاشی شدن یک باند تروریستی در شمال این کشور که در زمینه جذب جنگجو جهت پیوستن به گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق فعالیت می کرد، خبر داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن به نقل از بیانیه مزبور، افزود: باند مزبور همچنین در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی علیه مراکز حساس در کشور مغرب به سر می برد.

در این بیانیه خاطرنشان شده که باند یاد شده از هفت نفر تشکیل شده که یک معلم دوره ابتدایی هدایت آن را برعهده داشت. اعضای این باند در شهرهای 'فاس' واقع در شمال و 'اوطاط' و 'الحاج وزایو' در شرق مغرب فعالیت می کردند.

افراد این باند با استفاده از مدارک شناسایی جعلی محرمانه فعالیت می کردند؛ با پیگیری فعالیت های این گروه مشخص شد که افراد آن با هماهنگی سرکردگان عملیاتی داعش در سوریه و عراق تعداد زیادی را جهت نبرد تحت لوای داعش به این دو کشور فرستاده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: افراد بازداشت شده پس از طی مراحل بازجویی جهت محاکمه تحت نظارت دادستان کل ویژه مغرب تحویل دادگاه خواهند شد.

لازم به یادآوری است که دولت مغرب روز دهم ژوئیه گذشته اعلام کرد که اطلاعات امنیتی موجود حکایت از آن دارد که یک خطر تروریستی جدی این کشور را تهدید می کند؛ این خطر با افزایش شمار مغربی های گرایش یافته به گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق در ارتباط است.

'محمد حصاد' وزیر کشور مغرب در ماه گذشته میلادی در جلسه پارلمان این کشور، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 122 مغربی در کنار گروه های تروریستی در سوریه و عراق مشغول نبرد هستند و شمار افراد یاد شده پس از پیوستن مغربی های مقیم اروپا به گروه های یاد شده به حدود 2 هزار مغربی افزایش یافته است.

لازم به یادآوری است که مقامات مغرب هر از چند گاهی از متلاشی شدن باندهای تروریستی در این کشور خبر می دهند.

به گفته مقامات مزبور، آخرین این باندها، باندی بود که در زمینه جذب و آموزش جوانان مغربی جهت شرکت در نبردهای تشکیلات القاعده در الجزایر فعالیت می کرد.

خاورم ** 1487**7074**1275
کد N499194

وبگردی