آفتاب

آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت آیت الله نصیری را تسلیت گفت

آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت آیت الله نصیری را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشته آیت الله محمد تقی نصیری را به مردم استان سمنان تسلیت گفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، متن کامل پیام هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت آیت الله شیخ محمدتقی نصیری را به علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه سمنان و مردم این استان، به ویژه به خانواده آن عالم بزرگوار تسلیت می گویم.شخصیتی روحانی که پس از کسب فیض از محضر آیات عظام بروجردی و امام خمینی (ره) به زادگاه خویش برگشتند و منشاء خدماتی ارزنده در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت طلبه های دینی بوده اند و فرزند عزیزشان، شهید محمد صادق نصیری را تقدیم ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی نمودند و امیدوارم از رحمت الهی در بارگاه خداوندی برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله شیخ محمد نصیری درسال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی وجوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداخت و بعد از آن حدود نیم قرن در خدمت دین و مردم سمنان بودند.

ایشان از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.

وی سال ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان در سطوح مختلف علمی پرداخته است.

این عالم بزرگ که پنج شنبه گذشته دار فانی را وداع گفت،همچنین فرزند خود، شهید محمدصادق نصیری را تقدیم انقلاب کرده است.

سیام(1)**2021**1572
کد N499178

وبگردی