آفتاب

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان: اسرائیل خطری جدی برای جهان است

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان: اسرائیل خطری جدی برای جهان است

کابل- ایرنا - رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان رژیم صهیونیستی مجهز با سلاح هسته ای را با خوی تجاوزکارانه، خطری جدی برای جهان دانست.

'مولوی حبیب الله حسام' رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: رژیم صهیونیستی که تجاوزهای بسیاری را در کارنامه جنایت های خود دارد، رژیمی خطرناک برای جهان است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این رژیم جعلی از سلاح های هسته ای علیه کشورهای اسلامی استفاده نکند.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان با برشمردن جنایات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه افزود: اسراییل نشان داد که برای بقای خود از هیچ جنایتی روگردان نیست از این رو تردیدی نیست که این رژیم در صورت لزوم با تمام توان خود به دیگر کشورها نیز حمله خواهد کرد.

مولوی حسام با انتقاد از شورای امنیت و آژانس بین الملی انرژی اتمی، که چشمان خود را در مقابل زرادخانه های هسته ای و غیر قانونی اسراییل بسته اند، این نهاد ها را مستقل ندانست و گفت: شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزار دست استعمار هستند.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان با ابراز تاسف از همراهی شورای امنیت سازمان ملل با نظامیان رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم فلسطین گفت: سازمان ملل و آمریکا در جایی کشتن یک انسان را جنایت جنگی و نقض حقوق بشر می خوانند اما در فلسطین قتل عام بیش از 2 هزار زن و کودک را دفاع می دانند که این تاسف بار است.

مولوی حسام کشتار در غزه را نسل کشی دانست و گفت: چنین جنایاتی در تاریخ کمتر دیده شده است.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان کشورهای غربی از جمله آمریکا را شریک جرم اسرائیل در قتل عام مردم غزه دانست و گفت: این کشورها نه تنها مانع کشتار مردم فلسطین نشدند بلکه کمک مالی و تسلیحانی نیز در اختیار اسراییل قرار دادند که این شرم آور است.

مولوی حسام کمک 700 میلیون دلاری آمریکا برای ساخت آنچه که گنبد آهنین در اسرائیل خوانده می شود را از جمله حمایت های آمریکا از اسراییل در کشتار مردم فلسطین دانست.

وی با تاکید بر پیروزی فلسطینیان در مقابل اسراییل گفت: اسرائیل در جنگ علیه فلسطین شکست خورده است زیرا سلاح در مقابل ایمان قادر به خودنمایی نیست.

حسام در عین حال از کشورهای اسلامی خواست در مقابل مسئله فلسطین یکپارچه و یک صدا عمل کنند.

رییس شورای اخوت اسلامی گفت: مقاومت فلسطین ثابت کرد که با وحدت، دشمنان اسلام شکست خواهند خورد.

آساق*3*291*1501
کد N499169

وبگردی