آفتاب
یک عضو کمیسیون کشاورزی:

کاهش نیمی از سهم آب کشاورزی به صلاح نیست

کاهش نیمی از سهم آب کشاورزی به صلاح نیست

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم وزارت نیرو برای کاهش سهم آب کشاورزی از 90 میلیارد مکعب به 50 میلیارد مکعب، گفت: ما برای کم شدن بحران آب شرب با مقداری کاهش در سهم آب کشاورزی موافقیم ولی این میزان کاهش به صلاح نیست.

شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) توضیح داد: ما باید بتوانیم مصرف آب کشاورزی را کنترل کنیم و چون عموم کشت کشاورزان ما در فصل پاییز است می‌توانیم از آب باران هم استفاده کنیم؛ در نتیجه کاهش مقداری از سهم آب کشاورزی برای تأمین آب شرب خللی به کار کشاورزان وارد نمی‌کند اما اگر این کاهش بخواهد از 90 میلیارد به 50 میلیارد متر مکعب باشد، به صلاح نخواهد بود.

او ادامه داد: این مسأله خطرناک است چون کشاورزان ما به خصوص در کشت تابستانه خود روی این آب حساب کرده‌اند و تولید در بخش کشاورزی ضربه خورده و صدمات سختی به کشاورزان وارد می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: ما نیز با مقداری کاهش آب کشاورزی موافقیم ولی نه به این میزان چون این مسأله باعث آسیب رسیدن به کشاورزان می‌شود. در حالی که کاهش مقدار کمی از آب کشاورزی خللی به کشت محصولات وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N499147

وبگردی