آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

حلفایا از اشغال تروریستها آزاد شد/ادامه عملیات پاکسازی حلب و قنیطره

حلفایا از اشغال تروریستها آزاد شد/ادامه عملیات پاکسازی حلب و قنیطره

منابع سوری از سیطره نیروهای ارتش بر حلفایا و حمله به مراکز تجمع تروریستها در حلب و قنیطره و هلاکت شمار دیگری از آنها در جوبر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری سوریه(سانا)، یگانهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی، حلفایا و اطراف آن در حومه حماه را به طور کامل از لوث تروریستها پاکسازی کردند.

در حومه دمشق نیز، نیروهای ارتش چندین عملیات برای پاکسازی آن انجام دادند که طی آن شماری از تروریستها از جمله تروریستهای سعودی و لیبیایی و تروریستهای گروههای موسوم به لواء الاسلام و لواء اسود الغوطه درالدخانیه، جوبر، غوطه شرقی و کوههای قلمون را به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش همچنین مخفیگاهها و مراکز تجمع تروریستهای داعش را در نزدیکی پل قوزاق درالرقه هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

بر اساس بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، یگانهای ارتش و نیروهای مسلح با همکاری دفاع ملی، منطقه حلفایا و اطراف آن را به طور کامل از وجود تروریستها پاکسازی کرده و امنیت و ثبات را به روستاها و مناطق ارزه،خطاب، خربه الحجامه، بلحسین، القصیعیه، شرعایا و مناطقی در غرب طیبه الامام در حومه حماه شمالی بازگرداندند و شمار زیادی از تروریستها را که بیشتر آنها غیر سوری بودند، به هلاکت رساندند و تعداد زیادی سلاح و تجهیزات متعلق به آنها را منهدم کردند.

منابع سوری همچنین از انهدام پنج خودرو حامل سلاح و تروریست و هدف قرار گرفتن یکی از تجمعات بزرگ تروریستها در حلب خبر دادند.

خنثی شدن حمله تروریستها به میدان المهندسین حمص و هلاکت شماری از تروریستها در برخی مناطق درعا، ادلب، حماه و الرقه و انهدام کارگاه ساخت بمبهای دست ساز در بابیلا در حومه ادلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

کد N499070

وبگردی