آفتاب
نماینده چابهار:

افزایش نیازهای هند، پاکستان و چین فرصتی مهم برای توسعه چابهار است

افزایش نیازهای هند، پاکستان و چین فرصتی مهم برای توسعه چابهار است

نماینده مردم چابهار گفت: افزایش نیازهای هند و پاکستان و چین یک فرصت مهم را برای توسعه چابهار فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، یعقوب جدگال در جمع سرمایه گذاران بومی منطقه افزود: انتظار مردم منطقه سیستان و بلوچستان بویژه ساکنان نوار ساحلی کشور در دریای عمان از این منطقه آزاد تجاری، توسعه زیرساخت‌های شرق کشور و ایجاد اشتغال مخصوصا از طریق رونق ترانزیت است.

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: نقش اشتغال در توسعه غیر قابل انکار است و هرچه میزان بیکاری در یک جامعه کمتر باشد به همان نسبت میزان تولید ثروت افزایش و میزان جرم و جنایت و رغبت به کارهای خلاف قانون کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی در رشد منطقه، توسعه اشتغالهای دانش محور در بندر چابهار می باشد پس باید سرمایه گذاران بومی منطقه در ایجاد مراکز علمی و پژوهشی اهتمام بیشتری داشته باشند تا این نوع اشتغال در منطقه رونق بیشتری داشته باشد.

جدگال گفت: بنادر چابهار به عنوان بنادر نسل سوم، علاوه بر افزایش تخلیه و بارگیری که بر روی کالا انجام می شود، ارزش افزوده اقتصادی منطقه را ارتقا داده و حجم عملیاتی بنادر را بالا می برد در حقیقت این بنادر به یک مرکز ایجاد ارزش افزوده تبدیل می شوند.

وی از سرمایه گذاران خواست تا دولت را در راستای توسعه منطقه چابهار یاری دهند و شرایط ورود سرمایه گذاران را به استان فراهم سازند.

انتهای پیام

کد N499043

وبگردی