آفتاب
کرزای:

تروریسم تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است

تروریسم تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است

رئیس جمهوری افغانستان تروریسم و افراط گرایی را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، حامد کرزای روز گذشته در چهاردهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان اعلام کرد که تروریسم و افراط گرایی امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند و به همین دلیل خواهان گسترش همکاریها میان اعضای سازمان شانگهای هستم.

رئیس جمهوری افغانستان خطاب به اعضای این سازمان گفت که ریشه تروریسم و افراط گرایی خارج از مرزهای افغانستان بوده و استفاده از این پدیده ها به عنوان ابزار سیاست خارجی به نفع هیچ کس نیست.

کرزای تاکید کرد که آماده هستیم تا با همه اعضای کشور های سازمان شانگهای و ساختار های ضد تروریسم این سازمان همکاری کامل کنیم و از سازمان شانگهای و سازمان سارک نیز می خواهم تا برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری کنند.

وی موفقیت پروسه صلح را وابسته به حمایت کشورهای همسایه و متحدین افغانستان دانست و گفت صلح افغانستان نه تنها به نفع امنیت افغانستان بلکه به نفع امنیت تمام منطقه است.

کرزای همچنین خواستار گسترس همکاریهای بیشتر تجاری و اقتصادی میان کشور های منطقه شد و در عین حال گفت امیدوارم نتایج انتخابات افغانستان به زودی اعلام شود و مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برگزار شود.

کد N499012

وبگردی